SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Firma Ewy Chodakowskiej ze spadkiem wpływów o 35 proc. i zyskiem mniejszym o połowę

Spółka Bebio, której właścicielami jest trenerka fitness Ewa Chodakowska i jej mąż Eleftherios Kavoukis, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 34,7 proc. do 13,3 mln zł. Jednocześnie jej koszty operacyjne wzrosły o 14 proc. do 6,22 mln, wskutek czego zysk netto zmalał z 11,43 do 5,55 mln zł.

W skali roku przychody sprzedażowe zmalały z 20,35 mln zł w 2017 roku (to wynik w ujęciu porównawczym, przed przekształceniem wynosił 21,9 mln zł) do 13,3 mln zł. Firma nie poniosła żadnych kosztów wytworzenia produktów dla siebie ani zmian stanu produktów.

Sprzedaż przez internet i eventy, nowi sponsorzy

Udziałowcami i członkami zarządu Bebio są trenerka fitness Ewa Chodakowska i jej mąż Eleftherios Kavoukis, który pełni funkcję prezesa. Na czym zarabia firma? W sprawozdaniu za ub.r. opisano, że tak jak wcześniej zajmowała się „organizacją eventów na terenie całego kraju oraz zagranicą, przede wszystkim promując zdrowy tryb życia, ćwiczenia fitness połączone z nauką zdrowego żywienia”.

Ponadto spółka zarządza serwisem internetowym Bebio.pl, w którym sprzedawane są m.in. książki i płyty DVD z Ewą Chodakowską, bilety na warsztaty fitness, sprzęt i ubrania sportowe, dostęp do treści z modelu VoD, a także przekąski i suplementy diety. W marcu br. firma wprowadziła do sprzedaży kosmetyki pod marką beBIO, dostępne m.in. w drogeriach Rossmann.

Treści wideo są oferowane pod marką BeActive TV, w ub.r. udostępniono m.in. dwa nowe sezony serialu dokumentalnego „Fajterki”.

Pod nazwą „Be Active” od połowy 2015 roku do końca ub.r. ukazywał się też miesięcznik lifestylowy. Wydawało go Edipresse Polska, a Ewa Chodakowska była jego redaktor naczelną i ambasadorką marketingową. Kiedy Edipresse pod koniec listopada ub.r. poinformowało o rezygnacji z tego tytułu, Bebio zapowiedziało, że przejmie go i będzie dalej publikować. Jak dotąd magazyn nie wrócił na rynek.

W sprawozdaniu Bebio poinformowano też, że „podpisane zostały nowe kontrakty ze sponsorami”. Ewa Chodakowska od kilku lat jest ambasadorką marketingową Adidasa, a w ub.r. zaczęła też promować suplementy diety Vivita. Natomiast wiosną br. Chodakowska została ambasadorką reklamową nowej kolekcji biżuterii Ohelo (produkowanej przez W.Kruk).

Zarząd Bebio zapowiedział w raporcie, że w br. planuje „rozszerzyć ofertę sklepu on-line o dodatkowe produkty oraz zwiększyć ofertę wydawniczą”.

Koszty w górę, zysk zmalał o połowę

Koszty operacyjne Bebio zwiększyły się rok do roku z 5,45 mln zł w ujęciu porównawczym do 6,22 mln zł, czyli o 14 proc.

Ponadto połowę wydatków stanowią koszty usług obcych, które poszły w górę z 2,74 do 3,44 mln zł. Nakłady na wynagrodzenia wzrosły natomiast z 952,1 tys. zł do 1,04 mln zł. Zatrudnienie w spółce zwiększyło się o jeden etat - z ośmiu do dziewięciu.

Więcej niż rok wcześniej firma wydała też na amortyzację (w górę z 212,6 do 416,4 tys. zł) oraz zużycie materiałów i energii (z 45,5 do 67 tys. zł), natomiast pozostałe koszty (które stanowi głównie wartość sprzedanych towarów i materiałów) zmalały z 1,36 do 1,09 mln zł.

Przy dużym spadku wpływów i wzroście kosztów operacyjnych mocno zmalał zysk spółki. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 14,9 do 7,08 mln zł, zysk brutto - z 14,44 do 6,82 mln zł, a zysk netto - z 11,43 do 5,55 mln zł. Firma zapłaciła w ub.r. 1,27 mln zł podatku dochodowego, wobec 3,01 mln zł w 2017 roku.

W ub.r. Bebio uzyskało 460,3 tys. zł ze sprzedaży mieszkania, a na koniec roku miało jeszcze 300,9 tys. zł należności z tego tytułu, ma je otrzymać w br.

Kapitał podstawowy spółki to 20 tys. zł, a zapasowy - 11,9 mln zł. Wartość kapitału własnego spadła w ciągu roku z 20,73 do 13,35 mln zł.

9,7 mln zł zaliczek, 5,5 mln zł dywidendę

Ewa Chodakowska i Eleftherios Kavoukis mają po 50 proc. udziałów Bebio. W ub.r. otrzymali zaliczki w wysokości 9,71 mln zł, z czego 2,75 mln zł to zaliczka na zeszłoroczną dywidendę, natomiast kwotę 6,96 mln zł zobowiązali się zwrócić do końca października br.

Jednak dzięki zyskowi osiągniętemu w ub.r. będą musieli zwrócić do firmy znacznie mniej. W zeszłym tygodniu Chodakowska i Kavoukis na walnym zgromadzeniu wspólników zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony 31 października jako dywidenda.

Chodakowska w programach TVP

Ewa Chodakowska oprócz prowadzenia firmy i aktywnościach na portalach społecznościowych (na Facebooku jej profil ma 2,04 mln obserwujących, a na Instagramie - 1,6 mln) współpracuje z mediami tradycyjnymi.

W kwietniu ub.r. dołączyła do gospodarzy cyklu „Pytanie na śniadanie extra” w TVP2, natomiast wiosną br. była jednym z jurorów w emitowanym w tej stacji show „Dance, dance, dance”. Telewizja Polska zapowiedziała już, że wiosną przyszłego roku pokaże drugą edycję „Dance, dance, dance”.

Dołącz do dyskusji: Firma Ewy Chodakowskiej ze spadkiem wpływów o 35 proc. i zyskiem mniejszym o połowę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
brawo
zarobiła więcej niż Burda i ZPR razem wzięte, nie mówiąc o Edim czy innych "ryzach" mediowych, którzy są na minusie hahaha
odpowiedź
User
Hah
Działa uczciwie, wykazuje zyski, placi podatki.
odpowiedź
User
Bart
Chciałbym mieć problem spadku zysków do 5 mln, czyli marnych 400 tysięcy miesięcznie ;)
odpowiedź