Facebook: 872 mln dolarów z reklam, 3,2 mld "Lubię to!" i 300 milionów zdjęć
Nowe dokumenty przedłożone przez Facebooka w amerykańskiej komisji papierów wartościowych i giełd (US Securities and Exchange Commission - SEC) przyniosły wiele interesujących danych na temat społecznościowego portalu.
Jak już informowaliśmy wczoraj (więcej na ten temat), Facebook ujawnił, że w I kwartale bieżącego roku miał 1,06 miliarda dolarów przychodu - o 44,7 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (731 mln USD) oraz o 6,5 proc. mniej niż we wcześniejszych trzech miesiącach (1,13 mld USD). Zysk netto firmy spadł do poziomu 205 milionów dolarów, wobec 233 milionów dolarów rok wcześniej i 302 milionów dolarów w IV kwartale.
15 proc. przychodu Facebooka w I kwartale pochodziło od oferującej gry społecznościowe na portalu firmy Zynga, podczas gdy rok wcześniej było to 19 proc.
Facebook podał, że jego średni przychód na jednego użytkownika (ARPU - average revenue per user) wyniósł w I kwartale tego roku 1,21 dolara. To o 6 proc. więcej niż przed rokiem, ale o 12 proc. mniej niż w IV kwartale.
Przychód z reklam Facebooka sięgnął w I kwartale tego roku 872 milionów dolarów. To także więcej niż przed rokiem (731 mln USD), ale jednocześnie mniej niż w ostatnich trzech miesiącach 2011 roku (943 mln USD).
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku 50 proc. całkowitych wpływów Facebooka pochodziło z Ameryki Północnej, w porównaniu do 54 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Na koniec marca tego roku Facebook miał 901 milionów zarejestrowanych użytkowników odwiedzających strony portalu w ciągu ostatnich 30 dni. To o 33 proc. więcej niż rok wcześniej (680 mln).
241 milionów użytkowników pochodziło z Europy, 230 milionów z Azji, 188 milionów z Ameryki Północnej, a 242 miliony z innych części świata (Afryka, Ameryka Łacińska i Bliski Wschód).
Tymczasem każdego dnia z serwisu korzystało w marcu tego roku 526 milionów użytkowników - o 41 proc. więcej niż rok wcześniej (372 mln). 152 miliony z nich pochodziło z Europy, 129 milionów z USA i Kanady, 119 milionów z Azji, a 126 milionów z innych regionów.
Z kolei 488 milionów użytkowników korzystało na koniec marca z Facebooka z poziomu urządzeń mobilnych. Tutaj odnotowano wzrost rok do roku o 69 proc. (z 288 mln). Wyłącznie poprzez mobilne aplikacje lub mobilną witrynę na strony portalu wchodziło około 83 miliony użytkowników. Pozostałe 405 milionów robiło to zarówno z poziomu pecetów, jak i mobilnych urządzeń.
Facebook podał także, że w I kwartale tego roku użytkownicy serwisu 3,2 miliarda razy wyróżniali każdego dnia treści przyciskiem "Lubię to!" i je komentowali oraz wrzucali 300 milionów zdjęć. Na koniec marca w portalu istniało ponad 125 miliardów nawiązanych przez jego członków znajomości.
Na koniec I kwartału 2012 roku Facebook zatrudniał na pełnym etacie 3539 pracowników - o 46 proc. więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej (2431).
W dokumentach przedłożonych w SEC Facebook potwierdził także niedawne doniesienia "The New York Times" i "Financial Times" (więcej na ten temat), zgodnie z którymi firma zadebiutuje na giełdzie Nasdaq i będzie notowana pod symbolem "FB". IPO społecznościowego portalu ma według serwisu TechCrunch nastąpić 17 maja (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Facebook: 872 mln dolarów z reklam, 3,2 mld "Lubię to!" i 300 milionów zdjęć
pozdrawiam