Facebook szykuje własne awatary w Messngerze i komentarzach
Facebook przygotowuje autorski system awatarów, dzięki którym użytkownicy będą mogli personalizować treści wymieniane w komunikatorze Messenger oraz w komentarzach zamieszczanych w aplikacji. Termin wprowadzenia nowej opcji nie jest na razie znany.
Fakt przygotowywania przez Facebook systemu awatarów do zastosowania przez internautów został ujawniony przez jedną z użytkowniczek mobilnej wersji serwisu przeznaczonej dla systemu Android. Wykryła ona we wnętrzu aplikacji szereg plików z awatarami znajdujących się wśród niezrealizowanych dotąd projektów.
W odpowiedzi na pytania serwisu TechCrunch rzecznik Facebooka potwierdził, że firma pracuje obecnie nad wprowadzeniem awatarów. Dzięki nim użytkownik mógłby stworzyć własny graficzny wizerunek i posługiwać się nim m.in. podczas rozmów w komunikatorze Messenger oraz w komentarzach w mobilnym Facebooku.
Wprowadzenie awatarów ma pozwolić użytkownikom na bardziej indywidualne niż dotąd zaznaczanie ich obecności w serwisie, tym bardziej że taką opcję oferują już konkurenci Facebooka, np. aplikacja Snapchat posługująca się technologią przejętą po zakupie firmy Bitmoji.
Facebook zaznacza, że wprowadzenia awatarów nie należy spodziewać się zbyt szybko, bowiem na razie przewidziane są dopiero testy tego rozwiązania.
W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).
Dołącz do dyskusji: Facebook szykuje własne awatary w Messngerze i komentarzach