Facebook w Mercedesach
Firma Mercedes-Benz ogłosiła, że wbuduje w swoje samochody specjalną wersję portalu społecznościowego Facebook.
Facebook pojawi się jako część nowego systemu telematycznego pojazdów o nazwie mbrace2, który Mercedes zaprezentował na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas.
Specjalna wersja portalu w samochodach Mercedesa ma być okrojona do wybranych funkcji, skupionych wokół lokalizacji znajomych i firm. Nie ma ona rozpraszać kierowców w większym stopniu niż np. radio czy standardowa nawigacja GPS. Nie będą też wspierane zewnętrzne aplikacje, np. gry.
Podczas prowadzenia pojazdu zablokowana będzie jakakolwiek aktywność na Facebooku związana z wpisywaniem tekstu. Można będzie za to wcześniej zaprogramować różne wpisy i w czasie jazdy opublikować je w portalu jednym naciśnięciem przycisku czy przekręceniem pokrętła.
System mbrace2, który będzie oferował także możliwość korzystania z usług m.in. Google i Yelp, zostanie wprowadzony do linii samochodów Mercedesa SL-Class, która na rynku ma się pojawić w 2013 roku.
Dołącz do dyskusji: Facebook w Mercedesach