SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook z nową ofertą dla marketerów, chce sprzedawać reklamy jak w telewizji

Portal Facebook wprowadza nowy model współpracy z reklamodawcami - TRP (target rating point). Ma on przypominać sposób kupowania przez marketerów i agencje reklam w telewizji. - Wygląda to na przestarzałe metody działania, ale tak nie jest. Po prostu przystosowujemy się do oczekiwań niektórych klientów - wyjaśnia Carolyn Everson, wiceprezes Facebooka ds. globalnych rozwiązań marketingowych.

W komunikacie Facebook wyjaśnia, że system TRP jest kompleksowym rozwiązaniem pozwalającym reklamodawcom na planowanie, zakup oraz pomiar skuteczności reklam na Facebooku, który jest realizowany przy współdziałaniu systemu Digital Ad Ratings Nielsena, stosowanego przez marki od wielu lat.

Według Facebooka rozwiązanie TRP, w przeciwieństwie np. do kupowania na platformie programmatic będzie wymagało od reklamodawców i agencji kontaktu z działem reklamy Facebooka w celu ustalenia szczegółów reklamy wideo, którą chcą zastosować. Następnie klient powinien określić dane dotyczące grupy docelowej (np. wiek i płeć odbiorców) oraz cele zakładane w kampanii. Na podstawie tych danych pracownicy Facebooka ustalą kwestie dotyczące ceny i celów możliwych do osiągnięcia przez kampanię. Dopiero po uzgodnieniu wszystkich szczegółów dojdzie do zawarcia odpowiedniej umowy.

- To wszystko przypomina zakup reklam w telewizji i może wyglądać na przestarzałe metody działania, ale tak nie jest - wyjaśnia Carolyn Everson, wiceprezes ds. globalnych rozwiązań marketingowych Facebooka. - Po prostu przystosowujemy się do oczekiwań niektórych klientów. Wiemy dobrze w jakim kierunku zmierzamy, i cele te da się osiągnąć stosując jednocześnie wiele różnych metod działania.

Everson przyznaje, że wprowadzenie systemu TRP jest nie tylko odpowiedzią na wymagania niektórych klientów, ale także próbą większego zainteresowania reklamami odbiorców z pokolenia Millenials, którzy coraz częściej rezygnują z oglądania tradycyjnej telewizji na rzecz odbioru treści wideo w internecie, a rosnący odsetek użytkowników ogląda filmy i programy za pomocą urządzeń mobilnych.

TRP będzie na razie dostępne na rynkach w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Australii i Brazylii. W pierwszym kwartale 2016 r. system ma zostać udostępniony nie tylko na Facebooku, lecz także dla reklamodawców korzystających z platformy Instagram.

W pierwszej połowie br. Facebook zanotował 7,58 mld dolarów wpływów (w tym 7,14 mld dolarów z reklam), w skali miesiąca miał 1,49 mld aktywnych użytkowników.

Dołącz do dyskusji: Facebook z nową ofertą dla marketerów, chce sprzedawać reklamy jak w telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl