SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Burda zamyka „Galę” i kupuje „Focusa”

Burda Media Polska rezygnuje z dwutygodnika „Gala”, jego ostatni numer ukaże się 23 sierpnia. Równocześnie firma uzgodniła kupno od Gruner und Jahr na polskim rynku grupy marek wydawniczych „Focus” i Focus.pl, które dotychczas wydawała na licencji.

- W związku z zamknięciem „Gali”, chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do jej sukcesu. „Gala” osiągnęła ikoniczny status na polskim rynku wydawniczym - komentuje Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska.

W komunikacie firma zaznaczyła, że co prawda rezygnuje z licencji od Gruner und Jahr na wydawanie „Gali”, ale będzie kontynuowała projekty partnerskie oparte na marce pisma, takie jak „Itaka & Gala” oraz „Gala Beauty Stars”.

„Gala” ukazuje się w Polsce od 2001 roku - początkowo jako tygodnik, a potem dwutygodnik. Magazyn wydawała spółka G+J Polska, która w 2013 roku została przejęta przez Burda Internationa. Oprócz dwutygodnika w sprzedaży pojawiały się wydania specjalne takie jak „Gala Men”, „Gala Beauty”, „Gala Ślub”, „Gala Kids”.

Burda przejmuje w Polsce „Focusa”

Ponadto Burda Media Polska porozumiała się z Gruner und Jahr w sprawie nabycia na rynku polskim grupy popularno-naukowych marek wydawniczych „Focus”, wraz z portalem Focus.pl Do tej pory wydawała magazyny i serwis internetowy „Focusa” na licencji od G+J.

Wydawnictwo podkreśla, że przejęcie tej marki umożliwi jej dalszy rozwój na polskim rynku i kontynuację prac nad dopasowaniem treści do oczekiwań polskich odbiorców.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Niezwykle się cieszę, że Burda Media Polska stała się właścicielem „Focusa” i całej grupy marek pokrewnych w Polsce. Daje to nam wiele nowych możliwości ich dalszego rozwoju - komentuje Alexander Sorg.

Wydawanie „Focusa” Burda także przejęła w 2013 roku wraz z kupnem G+J Polska. Oprócz miesięcznika „Focus” wydawane są magazyny „Focus Historia”, „Focus. Nauka zmienia świat”, „Focus Ekstra, „Focus Wiedza” i „Focus Śledczy”, a od dwóch lat realizowane podcasty „Focus on”.

Burda chce kupić Edipresse Polska

W portfolio prasowym Burda Media Polska jest blisko 20 tytułów, w tym magazyny luksusowe (m.in. „Glamour”, „Elle”), poradnikowe (m.in. „Dobre Rady”, „Claudia”), podróżnicze („National Geographic”, „NG Traveler”), kulinarne („Przyślij przepis”, „Sól i pieprz”, „Smaczny Tydzień”, „Moje Gotowanie”) oraz popularno-naukowe (m.in. „Focus”). Ponadto firma wydaje serwisy internetowe (głównie pod markami swoich magazynów drukowanych), zajmuje się custom publishingiem i publikuje książki.

W ub.r. przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.

Na początku maja ogłoszono, że szwajcarska firma Edipresse Group sprzeda Burdzie swój biznes mediowy w Polsce. Edipresse podkreśla przy tym, że przyjmując ofertę kupna od podjęła strategiczną decyzję o wycofaniu się z głównej działalności mediowej w Polsce. Tym samym przejmie od Szwajcarów ich medialny biznes w Polsce. Strony nie podały kwoty transakcji, czekają teraz, aż zgodę na jej realizację wyda prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wiadomo natomiast, że Burda przejmie multimedialne i digitalowe portfolio Edipresse Polska. Należą do niego serwisy internetowe dla kobiet (m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl), dwutygodniki „Viva!” i „Party”, a także magazyny z segmentu true stories.

- Grupa Edipresse stała się jednym z wiodących graczy medialnych w Polsce z istotną obecnością na rynku magazynów oraz mocną pozycją w Internecie, głównie w segmencie kobiecym i doskonale pasuje do strategii organizacji wielokanałowej, którą z powodzeniem realizuje Burda Media Polska. Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda - uzasadnia Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska.

- Edipresse Polska jest jednym z liderów w segmencie mediów kobiecych w Polsce. Udana transformacja w obszarze digital została doceniona przez rynek oraz przez firmę Burda International, która w przejęciu portfolio Edipresse dostrzegła szansę strategicznego wzmocnienia swojego biznesu mediowego w Polsce, szczególnie w Internecie. Sprzedajemy zyskowną firmę z silnymi produktami i z jasną wizją na przyszłość. Jesteśmy przekonani, że Burda Media Polska wykorzysta ogromny potencjał połączonego portfolio i będzie atrakcyjnym pracodawcą dla naszych zespołów - dodaje Sebastien Lamuniere, CEO w Edipresse Group.

W połowie lipca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiedział, że w sprawie przejęcia Edipresse Polska przez Burda Media Polska konieczne jest przeprowadzenie badania rynku.