Gazeta.pl wyprzedziła Interię w treściach audio-wideo, Onet przed Wirtualną Polską (TOP10)
Zdecydowanie najwięcej użytkowników i odtworzeń treści audio oraz wideo notują serwisy Grupy Onet-RASP na czele z portalem Onet.pl, które mają dużą przewagę nad Wirtualną Polską. Grupa Gazeta.pl po sporym wzroście w ostatnich miesiącach wyprzedziła Grupę Interia.pl.
W maju br. na stronach Grupy Onet-RASP z materiałów audio i wideo skorzystało 6,71 mln użytkowników (27 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 150,62 mln ich odtworzeń, a każdy oglądał je średnio przez 2:04 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwisy Grupy Wirtualna Polska miały o 1,33 mln użytkowników i 56,23 mln odtworzeń mniej, za to o 41 sekund dłuższy średni czas korzystania.
Pomiar streamów audio i wideo jest prowadzony w Megapanelu od sierpnia ub.r., przy czym korzysta z niego tylko część największych wydawców (po paru miesiącach zrezygnował Cyfrowy Polsat, za to dołączyła Gazeta.pl, a wiosną br. Telewizja Polska).
Na trzecim miejscu znalazła się Grupa Gazeta.pl, która jeszcze w marcu z 1,7 mln użytkowników i 21,16 mln odtworzeń treści audio-wideo była piąta, tuż za Grupą Interia.pl, natomiast w maju miała już 31,66 mln odtworzeń, o 13,8 mln więcej od Interii. Spore wzrosty liczby użytkowników zanotowały wszystkie grupy serwisów, co wynika z podwyższonej całkowitej liczby polskich internautów, na której oparte są od maja wyniki Megapanelu.
Zdecydowanie najlepsze statystyki średniego czasu korzystania z treści audio-wideo osiągają wydawcy mający serwisy i aplikacje radiowe: Grupa Interia.pl (ze stronami rozgłośni Grupy RMF) - 37:19 minuty, Grupa Allegro-GG (z Open.fm) - 55:56 minuty oraz Grupa ZPR Media (z serwisami stacji Eska i VOX FM) - godzina i 18:39 minuty.
Treści audio i wideo w czołowych grupach serwisów w maju 2015 roku | ||||||
stream | odtworzenia krajowe ogółem | odtworzenia krajowe mobilne | użytkownicy (real users) | zasięg wśród inter-nautów | średni czas trwania odtworzenia [godz:min:s] | udział odtworzeń |
Grupa Onet - RASP | 150 623 610 | 5 288 760 | 6 710 375 | 27,00% | 00:02:04 | 47,11% |
Grupa Wirtualna Polska | 94 395 629 | 5 013 942 | 5 375 791 | 21,63% | 00:02:45 | 28,97% |
Grupa Gazeta.pl | 31 662 960 | 1 091 056 | 2 234 800 | 8,99% | 00:04:52 | 9,91% |
Grupa Allegro - GG | 28 580 973 | 21 807 548 | 345 514 | 1,39% | 00:55:56 | 2,20% |
Grupa TVP | 18 015 717 | 1 980 166 | 3 335 379 | 13,42% | 00:12:55 | 5,20% |
Grupa Interia.pl | 17 842 333 | 307 447 | 1 498 041 | 6,03% | 00:37:19 | 5,68% |
Grupa ZPR Media | 4 689 936 | 1 811 717 | 480 190 | 1,93% | 01:18:39 | 0,93% |
Wśród serwisów liderem zasięgowym jest Onet.tv, w którym w maju 5,72 mln internautów wykonało 120,31 mln odtworzeń treści audio-wideo. WP.pl miała 4,98 mln użytkowników i 78,43 mln odtworzeń, a WP.tv - 1,65 mln użytkowników i 6,96 mln odtworzeń.
W Open.fm tylko 345,5 tys. internautów wykonało 28,58 mln odtworzeń (na jednego przypadło średnio 82,7 odtworzeń, podczas gdy na Onet.tv było to 21, a na WP.pl - 15,7).
Przeciętnie użytkownik Open.fm korzystał z treści audio-wideo przez 55:56 minuty, na Vod.tvp.pl - przez 22:24 minuty, a na VoD.pl - przez 11:22 minuty. Pozostałe serwisy zanotowały wyniki poniżej trzech minut.
Treści audio i wideo w podziale na serwisy/marki w maju 2015 roku | ||||||
stream | odtworzenia ogółem | odtworzenia krajowe mobilne | użytkownicy (real users) | zasięg wśród inter-nautów | średni czas trwania odtworzenia [godz:min:s] | udział odtworzeń |
Onet.tv | 120 313 629 | 3 105 772 | 5 725 830 | 23,04% | 00:01:25 | 37,99% |
WP.pl | 78 434 707 | 3 309 780 | 4 983 397 | 20,05% | 00:02:58 | 24,35% |
Gazeta.tv | 30 182 202 | 1 086 163 | 2 125 219 | 8,55% | 00:01:09 | 9,43% |
OpenFM | 28 580 973 | 21 807 548 | 345 514 | 1,39% | 00:55:56 | 2,20% |
VoD.pl | 11 341 728 | 1 633 976 | 2 286 376 | 9,20% | 00:11:22 | 3,15% |
Fakt.pl | 9 421 092 | 250 545 | 1 392 388 | 5,60% | 00:00:57 | 2,97% |
Czateria | 9 218 669 | 0 | - | - | 00:00:36 | 2,99% |
Pudelek.tv | 7 614 086 | 974 656 | 1 495 120 | 6,02% | 00:01:18 | 2,15% |
vod.tvp.pl | 7 217 334 | 1 078 953 | 947 670 | 3,81% | 00:22:24 | 1,99% |
WP.tv | 6 965 993 | 635 668 | 1 654 624 | 6,66% | 00:01:50 | 2,05% |
Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl wyprzedziła Interię w treściach audio-wideo, Onet przed Wirtualną Polską (TOP10)