Zmiany w biurze reklamy „Gazety Wyborczej”. Dorota Adamczyk-Mroczek i Anna Jakubik na czele działów
W warszawskim biurze reklamy „Gazety Wyborczej” (Agora) wyodrębniono dział rozwoju produktu, którego szefową została Dorota Adamczyk-Mroczek. Natomiast Anna Jakubik zaczęła zarządzać działem odpowiadającym za rozwój projektów specjalnych.
Uruchomiony właśnie dział rozwoju produktu oferuje rozwiązania reklamowe obejmujące wydania dziennika, serwisy Wyborcza.pl i magazyny („Wysokie Obcasy”, „Wysokie Obcasy Extra”, „Avanti”, „Logo”, „Kuchnia” oraz wydania specjalne). W ramach działu funkcjonują cztery obszary: rozwoju reklamy cyfrowej, projektów specjalnych i custom publishing, partnerstw zewnętrznych, a także, jak dotychczas, współpracy z domami mediowymi i pośrednikami.
Szefową działu została Dorota Adamczyk-Mroczek, która w Agorze pracuje od 10 lat. W 2014 roku stanęła na czele zespołu ekspertów branżowych „Gazety Wyborczej", a w 2015 roku - sprzedaży agencyjnej marki „Gazeta Wyborcza”.
W ub.r. Dorota Adamczyk-Mroczek zaczęła kierować współpracą z klientami bezpośrednimi w Warszawie, odpowiadając za sprzedaż reklam i usług w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej”. Poszerzyła kompetencje swojego zespołu o sprzedaż internetową, wprowadzając na rynek ofertę serwisów z grupy Wyborcza.pl (po rozłączeniu sprzedaży z grupą Gazeta.pl).
Przed przejściem do Agory przez kilka lat pracowała w dziale marketingu firmy Oknoplast-Kraków.
Z kolei Anna Jakubik dołączyła do zespołu sprzedażowego „Gazety Wyborczej” jako szefowa działu odpowiadającego za rozwój projektów specjalnych. Ostatnio pracowała w agencji Aude Custom Publishing, a przedtem w Lead Bullet i Content Solutions. Pełniła tam funkcje account directora i new business directora.
Wcześniej pracowała m.in. jako kierownik działu reklamy Polskapresse (obecnie Polska Press Grupa), odpowiadając za uruchomienie dwóch lokalnych biur, oraz w Mediach Regionalnych (przejętych potem przez Polska Press Grupę), gdzie kierowała zespołem handlowym w trzech lubuskich oddziałach, koordynując działania dla prasy płatnej, bezpłatnej i serwisów internetowych oraz rozwijając ofertę produktową o akcje specjalne i eventy. Z branżą marketingową jest związana ogółem od 12 lat.
- Skuteczne funkcjonowanie biura reklamy na trudnym rynku prasowym wymaga obecnie nie tylko świetnych kompetencji sprzedażowych czy produktowych, znajomości branży i wiedzy technologicznej, ale także elastycznej i sprawnie działającej struktury umożliwiającej generowanie nowych pomysłów i efektywną realizację projektów wspólnie z klientami i partnerami. Dlatego zdecydowaliśmy się dokonać zmian w naszym zespole - stawiamy na rozwój nowych rozwiązań marketingowych, zwłaszcza we współpracy z reklamodawcami, i tworzenie kompleksowych ofert - komentuje Joanna Kwas, dyrektor biura reklamy.
Biuro reklamy „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl zajmuje się obsługą sprzedażową klientów indywidualnych i instytucjonalnych z całej Polski.
Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Polskiej” wynosiła 96 365 egz. Natomiast portal Wyborcza.pl w maju br. zanotował 6,42 mln realnych użytkowników i 60,92 mln zł odsłon (według badania Gemius/PBI).
Przychody ze sprzedaży reklam w „Gazecie Wyborczej” wyniosły w minionym półroczu 39,3 mln zł, o 9,2 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w biurze reklamy „Gazety Wyborczej”. Dorota Adamczyk-Mroczek i Anna Jakubik na czele działów