GetHero podwoiła wpływy i zysk, pomogły Lody Ekipy i tiktokerzy
Agencja influencer marketingu GetHero w ub.r. osiągnęła 48,1 mln zł przychodów sprzedażowych i 3,6 mln zł zysku netto, prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej. Firma pracowała m.in. przy kampanii promującej Lody Ekipy i rozwijała ofertę dotyczącą TikToka.
Wpływy sprzedażowe GetHero zwiększyły się w ub.r. o 93,3 proc. - z 24,89 do 48,11 mln zł, a rentowność agencji poprawił jeszcze spadek ujemnego wyniku zmiany stanu produktów z -1,87 mln zł do 729 tys. zł.
Firma zajmuje się działaniami marketingowymi z udziałem influencerów, przede wszystkim twórców z YouTube’a i TikToka. W odpowiedzi na rosnącą od 2-3 lat popularność tej drugiej platformy wiosną br. wyodrębniła dział odpowiadający za aktywności z tiktokerami i mikroinfluencerami.
Wpływy krajowe GetHero poszły w górę z 13,29 do 29,36 mln zł, a te z zagranicy - z 11,63 do 18,75 mln zł.
Umowy z nowymi twórcami, kampanie produktów Ekipy
GetHero działa jak sieć partnerska: ma umowy na wyłączną obsługę marketingową z kilkudziesięcioma twórcami internetowymi. Do grono jest sukcesywnie powiększane, niedawno współpracę z agencją zaczęli Robert Pasut, Cezary Jóźwik i Rafał Masny, współtwórcy Abstrachuje.tv (Masny pożegnał się z kanałem wiosną ub.r.), a kilka miesięcy wcześniej - Julia Kostera z TeamX.
Agencja korzysta na tym, że firmy coraz chętniej angażują influencerów nie tylko do akcji reklamowych, lecz także jako twarze produktów i usług. Wiosną ub.r. pracowała przy kampanii promującej lody firmy Koral pod marką youtube’owej Ekipy, które okazały się hitem sprzedażowym. W tym roku pojawiła się ich kolejna odsłona, a GetHero promowała też inny produkt oznaczony logiem Ekipy - donuty sprzedawane w Biedronce.
Epidemia jedynie spowolniła wzrost firmy - w 2020 roku jej przychody zwiększyły się tylko z 20,02 do 23,06 mln zł, a zysk netto zmalał z 2,24 do 1,9 mln zł.
W ub.r. koszty operacyjne GetHero zwiększyły się o 105,5 proc. do 42,69 mln zł, z czego 38,47 mln zł poszło na usługi obce, czyli m.in. zakup powierzchni reklamowych oraz honoraria i prowizje dla twórców.
Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 2,14 do 3,19 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 176,1 do 347,3 tys. zł., a pozostałe koszty operacyjne - z 37,7 do 183,4 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Do zarządu spółki w maju br. dołączyli dotychczasowa dyrektor operacyjna Alicja Stefaniak oraz dyrektor handlowy Łukasz Walczak. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/alicja-stefaniak-lukasz-walczak-zarzad-gethero
Bez dywidendy dla Webedii
Rentowność GetHeto zwiększyła się w podobnym tempie jak przychody i koszty. Zysk operacyjny poszedł w górę z 2,3 do 4,53 mln zł, a zysk netto - z 1,9 do 3,64 mln zł.
Francuski koncern Webedia jako jedyny udziałowiec agencji zdecydował, że jej zeszłoroczny zysk pozostanie w spółce, zasilając kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: GetHero podwoiła wpływy i zysk, pomogły Lody Ekipy i tiktokerzy