Google Zeitgeist 2010 - czyli czego najczęściej szukamy w sieci (wideo)
Google zaprezentowało listę najczęściej w tym roku wpisywanych przez internautów zapytań w wyszukiwarce firmy.
Publikowana co roku przez giganta z Mountain View lista o nazwie 'Zeitgeist' (duch czasu) analizuje najczęściej wyszukiwane i najszybciej zyskujące na popularności terminy w kilkudziesięciu krajach całego świata, w tym w Polsce.
Na tegorocznej stronie Zeitgeist pojawiły się interaktywne wykresy HTML5 wizualizujące dane dla najpopularniejszych zapytań i wydarzeń z całego świata. Dzięki temu można np. porównać popularność Olimpiady w starciu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, zobaczyć jaka była reakcja świata na trzęsienie ziemi w Haiti czy na wyciek ropy w Zatoce Meksykańskiej.
W związku z piłkarską imprezą w RPA na globalnej liście umieszczona została nowa kategoria - Mundial. Nie zabrakło na niej oczywiście wuwuzeli. 2010 był też rokiem gadżetów technologicznych, a iPad został jednym z najpopularniejszych haseł w 13 krajach świata. W tym roku miało też miejsce wiele katastrof naturalnych. Trzęsienia ziemi w Chinach, Chile i Haiti, powodzie w Pakistanie i wyciek ropy w Zatoce Meksykańskiej spowodowały, że wiele zapytań dotyczyło pomocy humanitarnej, a w naszym kraju do zmarłego tragicznie prezydenta Lecha Kaczyńskiego.
W Polsce na Zeitgeist 2010 złożyło się siedem list, m.in. z najbardziej zyskującymi na popularności zapytaniami w sporcie, nauce czy telewizji. Na tej ostatniej dominują programy stacji TVN, z serialem "Majka" na czele. Dostępna jest też lista osób, które najszybciej zyskiwały na popularności - tutaj na pierwszym miejscu znalazł się Justin Bieber, który trafił też na siódme miejsce wszystkich zapytań zyskujących najszybciej na popularności w Polsce.
W mijającym roku, podobnie jak w poprzednim, najczęściej wpisywanym przez Polaków do wyszukiwarki hasłem było "nasza klasa", ale najszybciej rosnącą popularnością cieszyły się gry, a przede wszystkim... wirtualne rolnictwo.
Po raz pierwszy w historii Zeitgeist, Google stworzyło również film, w którym pokazuje najważniejsze fenomeny 2010 roku. Do obejrzenia poniżej.
Dołącz do dyskusji: Google Zeitgeist 2010 - czyli czego najczęściej szukamy w sieci (wideo)