Rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej” i „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej stracił „Wprost”
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w lipcu br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostami pochwalić się mogły dwa tytuły: „Gazeta Polska” i „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2017 roku wyniosła 116 874 egz. Było to o 6,72 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,14 proc. do 108 672 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. wyniosła 96 856 egz., po spadku o 18,48 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 63 507 egz., po spadku o 10,32 proc. Tygodnik ten do końca lipca br. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,12 proc. do 41 171 egz.
6. lokatę zajęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 14,91 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 36 294 egz.
Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w lipcu br. wyniósł 25 568 egz.
Kolejną lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł wzrostem, wynoszącym 7,86 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 22 893 egz.
Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 18 878 egz., czyli mniej o 23,24 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęła „Gazeta Polska”, której wynik zwiększył się o 3,86 proc.
Największy spadek, wynoszący 12,18 proc., zanotował tutaj tygodnik „Sieci”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej” i „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej stracił „Wprost”