Gremi Media w ofercie niepublicznej sprzeda inwestorom do 683,2 tys. akcji
Zarząd KCI ustalił, że należąca do niego firma Gremi Media (wydająca m.in. „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”), która niebawem ma zadebiutować na giełdzie, wyemituje maksymalnie 683,2 tys. akcji na okaziciela. Zostaną one sprzedane inwestorom instytucjonalnym.
Gremi Media w najbliższym czasie ma zostać wprowadzona na rynek NewConnect warszawskiej giełdy. Jednocześnie KCI ma przenieść się z rynku głównego giełdy na NewConnect. Taki plan walnego zgromadzenie KCI zaakceptowało na początku br., a Gremi Media przekształciła się już w spółkę akcyjną i złożyła wniosek o wprowadzenie jej nowych akcji do obrotu na rynku NewConnect.
W miniony piątek poinformowano, że KCI za decyzję walnego zgromadzenia o przeniesieniu spółki na NewConnect została pozwana przez jej mniejszościowego akcjonariusza Jana Bednarza. Firma zaznaczyła, że podejmie w związku z tym odpowiednie działania. Wcześniej troje innych mniejszościowych akcjonariuszy KCI złożyło wspólny pozew sądowy w tej sprawie.
Z kolei zarząd Giełdy Papierów Wartościowych stwierdził, że KCI może przenieść się na rynek NewConnect, jeśli poprą to akcjonariusze mający minimum 90 proc. głosów na walnym zebraniu spółki, a Grzegorz Hajdarowicz ogłosi wezwanie do sprzedaży akcji dla pozostałych akcjonariuszy.
W piątek zarząd KCI poinformował o swojej decyzji, że maksymalnie 683,2 tys. akcji zwykłych Gremi Media na okaziciela serii B zostanie sprzedanych w ramach oferty niepublicznej, czyli niedostępnej dla inwestorów w ramach otwartego obrotu giełdowego.
Prawdopodobnie akcje te trafią do inwestorów branżowych - prezes KCI Grzegorz Hajdarowicz już w kwietniu ub.r. zapowiedział, że część udziałów Gremi Media jeszcze przed debiutem giełdowym zostanie sprzedana w ten sposób. - Powiedzmy, że to zagraniczne firmy związane z internetem, które dałyby nam dodatkowe bodźce związane z rozwojem technologicznym. To naprawdę uznani światowi gracze, niektórzy z amerykańskim rodowodem - podkreślił Hajdarowicz. Zaznaczył, że firma chce sprzedać stosunkowo małą część swoich akcji, bo nie potrzebuje dużych środków na realizację strategii.
W listopadzie ub.r. Gremi Media połączyła się ze spółkami Gremi Business Communication (wydającą „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe) oraz Uważam Rze. Do firmy należą też m.in. większościowe udziały w firmie E-Kiosk (prowadzącej serwis z prasą cyfrową) i agencji public relations Compress oraz mniejszościowe udziały w firmie MMConferences.
W ub.r. Gremi Media zanotowała 111,7 mln zł wpływów z działalności kontynuowanej i 2,51 mln zł zysku netto. Cała spółka KCI (działająca też w sektorze nieruchomości) miała 126,5 mln zł wpływów i 645 tys. zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Gremi Media w ofercie niepublicznej sprzeda inwestorom do 683,2 tys. akcji