GroupM: solidny wzrost wydatków na reklamy
W bieżącym roku światowe wydatki na reklamę wyniosą 479 miliardówdolarów.
Oznacza to wzrost o 6,8 procenta w porównaniu z rokiem ubiegłym,wobec 6-procentowego wzrostu w latach 2006 - 2007 - informujeserwis Marketing Charts, powołując się na prognozę firmy badawczejGroupM. Najbardziej do wzrostu przyczynią się telewizja iinternet.
Biorąc pod uwagę poszczególne regiony, reklamodawcy najwięcejpieniędzy (180,96 miliarda dolarów) wydadzą w obecnym roku wAmeryce Północnej. Następne pod tym względem będą Europa Zachodnia(127,17 mlod USD) oraz region Azji i Pacyfiku (114,83 mld USD).
Połowa nowych inwestycji reklamowych w bieżącym roku zostanieprzeznaczona na telewizję, a drugi pod tym względem będzieinternet, gdzie trafi 28 procent środków z tegorocznychbudżetów.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: GroupM: solidny wzrost wydatków na reklamy