Grupa Sare ze wzrostem przychodów, strata maleje dzięki optymalizacji kosztów
Grupa kapitałowa Sare (wkrótce zacznie działać pod nazwą Digitree Group) według wstępnych danych w trzech kwartałach br. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 25 proc. do 42,63 mln zł, 2,69 mln zł zysku EBITDA i 929 tys. zł straty netto. Firma podkreśla, że w efekcie optymalizacji kosztów jej strata maleje z kwartału na kwartał.
Przychody sprzedażowe Grupy Sare zwiększyły się w skali roku z 34,01 do 42,63 mln zł. Firma w komunikacie giełdowym stwierdziła, że wynika to z przejęcia przez nią pod koniec ub.r. spółki Fast White Cat zajmującej się tworzeniem sklepów internetowych (za 94 proc. jej akcji zapłaciła 1,95 mln zł i pakiet swoich akcji).
Zysk EBITDA Grupy Sare zmalał z 4 do 2,69 mln zł, natomiast wynik netto pogorszył się z 1,2 mln zł zysku do ok. 929 tys. zł straty netto. Firma uzasadnia, że spadek wyniku netto bierze się „w szczególności ze zwiększonych kosztów amortyzacji oraz spadku kampanii mailingowych w następstwie obowiązywania rozporządzenia RODO, które zaczęło obowiązywać dopiero z końcem maja 2018 roku”.
Natomiast w samym trzecim kwartale br. przychody sprzedażowe firmy wzrosty w skali roku o 22 proc. do 13,87 mln zł, skonsolidowany zysk EBITDA poszedł w górę z 435 tys. zł do 1,04 mln zł, natomiast strata netto zmalała z 360 do 214 tys. zł.
Grupa Sare w komunikacie zwróciła uwagę, że w minionym kwartale zanotowała znacznie mniejszą stratę neto niż w pierwszym i drugim kwartale br. (kiedy było to odpowiednio 360 i 355 tys. zł), natomiast skonsolidowany zysk EBITDA był dużo większym niż w pierwszym kwartale br. (533 tys. zł).
- Powyższe jest efektem wprowadzonych w pierwszym półroczu 2019 roku programów optymalizujących koszty - uzasadniła firma.
Do grupy kapitałowej Sare należą spółki i marki zajmujące się marketingiem internetowym: SAREhub i SAREsystem (to narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation), INIS (e-mailingowa sieć reklamowa i afiliacyjna), agencja kreatywno-interaktywna JU, Salelifter (zajmuje się monetyzacją i walidacją baz danych), sieć reklamy wideo VideoTarget, serwis Cashback, Adepto zajmujące się generowaniem leadów dla branży finansowej, Fast White Cat i Sales Inteligence (oferuje narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych).
Na początku października akcjonariusze Sare zdecydowali o zmianie jej nazwy na Digitree Group. - Zmiana pozycjonowania grupy podyktowana jest rozszerzeniem zakresu usług przez spółki należące do naszej grupy kapitałowej - uzasadnił prezes firmy Dariusz Piekarski.
Dołącz do dyskusji: Grupa Sare ze wzrostem przychodów, strata maleje dzięki optymalizacji kosztów