Harnaś, Warka i Tyskie najbardziej widoczne przy relacjach sportowych
Harnaś, Warka oraz Tyskie to marki piwa, które najczęściej można było obejrzeć podczas relacji sportowych w telewizji w okresie od stycznia do października 2008 roku - wynika z badania przeprowadzonego przez wrocławską firmę Pentagon Research zajmującą się badaniem marketingu sportowego.
Największy udział w rynku efektywności medialnej ekspozycji wśród firm piwowarskich miała Grupa Żywiec (37 proc.). Dalej znalazły się: Carlsberg (31 proc.), Kompania Piwowarska (30 proc.) i Van Pur (2 proc.).
Ekspozycje marek Grupy Żywiec (m.in. Harnaś) pojawiały się głównie podczas meczów piłki nożnej (74,40 proc.) i zawodów żużlowych (18,25 proc.), brandy firmy Carlsberg (m.in. Warka) była najbardziej widoczne w czasie skoków narciarskich (81,90 proc.) i zawodów piłkarskich (12,29 proc.), zaś marki Kompanii Piwowarskiej (m.in. Tyskie) eksponowane były przede wszystkim podczas meczów piłki nożnej (80,71 proc.) i wyścigów żużlowych (8,38 proc.).
Badanie opierało się na monitoringu wystąpień poszczególnych marek w następujących stacjach telewizyjnych: TVP 1, TVP 2, TVP 3 pasmo wspólne, TV Polonia, TVN, TVN 24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport i TV4. Monitorowane były programy sportowe (w tym wiadomości), w których pokazywano imprezy polskie bądź z udziałem polskich sportowców.
Dołącz do dyskusji: Harnaś, Warka i Tyskie najbardziej widoczne przy relacjach sportowych