Wpływy Hash.fm wzrosły o 35 proc., strata z powodu kosztów rozwoju zespołu
Agencja Hash.fm, realizująca kampanie marketingowe z twórcami internetowymi, w ub.r. zanotowała 3,82 mln zł wpływów sprzedażowych, o 34,9 proc. więcej niż w 2016 roku. Natomiast wynik netto spółki pogorszył się z 323,7 tys. zł zysku do 11,7 tys. zł straty.
W skali roku przychody Hash.fm ze sprzedaży zwiększyły się z 2,83 do 3,82 mln zł. Firma oferuje usługi z zakresu influencer marketingu: przygotowuje i realizuje kampanie reklamowe, tworzy i wdraża strategie długookresowej współpracy z twórcami internetowymi oraz zajmuje się doradztwem i szkoleniami.
W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka zaznaczyła, że w ub.r. obsłużyła większą liczbę klientów. W br. chce osiągnąć dalszy wzrost przychodów „poprzez rozwój działu sprzedaży oraz marketingu, a także rozbudowywanie portfolio usług i produktów”.
Jeszcze bardziej od wpływów zwiększyły się koszty operacyjne Hash.fm - z 1,52 mln zł w 2016 roku do 3,89 mln zł w ub.r. Przyczyniły się do tego duże wzrosty dwóch kategorii wydatków: na usługi obce (z 1,64 do 2,66 mln zł) oraz wynagrodzenia pracowników (z 815,8 tys. zł do 1,11 mln zł). W firmie pracowało na etacie 12 osób.
W konsekwencji wynik sprzedażowy firmy zmalał z 314,5 tys. zł zysku w 2016 roku do 71,6 tys. zł straty w ub.r., wynik operacyjny - z 326,7 tys. zł zysku do 46,7 tys. zł straty, a wynik netto - z 323,7 tys. zł zysku do 11,7 tys. zł straty.
- Strata wynika z finansowania rozwoju zespołu, które ma przynieść pozytywny efekt finansowy w długim okresie - uzasadniła agencja w sprawozdaniu.
Udziałowcami Hash.fm są jej prezes Konrad Traczyk (50,6 proc.) i Agora (49,4 proc.), która kupiła ten pakiet cztery lata temu.
W ub.r. Hash.fm sprzedała Agorze usługi za 130,9 tys. zł (wobec 99 tys. zł w 2016 roku), a kupił od niej za 38 tys. zł (rok wcześniej było to 89,4 tys. zł).
Dołącz do dyskusji: Wpływy Hash.fm wzrosły o 35 proc., strata z powodu kosztów rozwoju zespołu