„Hell’s Kitchen 5” straciło 170 tys. widzów. Polsat szuka nowego prowadzącego
Piątą edycję reality-show „Hell’s Kitchen” oglądało średnio 1,48 mln osób, o 170 tys. widzów mniej niż śledziło emitowaną rok temu trzecią serię programu. Polsat w czasie emisji formatu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 22,67 mln zł.
„Hell’s Kitchen - Piekielną kuchnię” oglądać można było w Polsacie we wtorki o godz. 20.05, w okresie od 1 marca do 3 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność dziesięciu premierowych odcinków piątej serii formatu wyniosła 1,48 mln widzów. Przełożyło się to na 9,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 14,55 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek programu, który zgromadził przed telewizorami 1,65 mln oglądających. Drugie miejsce zajął finał produkcji, który również przyciągnął przed ekrany 1,65 mln widzów.
Oglądalność trzech topowych odcinków „Hell’s Kitchen 5”
Start | Koniec | Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |||
01-03-2016 | 20:06:10 | 21:36:38 | 1 653 598 | 10,10% |
03-05-2016 | 20:08:30 | 22:05:06 | 1 651 931 | 10,44% |
29-03-2016 | 20:08:13 | 21:36:20 | 1 560 131 | 9,35% |
Dla porównania, emitowana wiosną ub.r. trzecia edycja reality-show gromadziła o 170 tys. więcej widzów - 1,65 mln oglądających, co przełożyło się na 10,19 proc. udziału w grupie 4+ oraz 16,20 proc. w 16-49 (zobacz szczegółowe dane).
Z kolei nadawana jesienią ub.r. czwarta seria formatu miała 1,63 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 10,14 proc. i 15,96 proc. (więcej na ten temat).
Polsat w czasie emisji „Hell’s Kitchen 5” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
Zdecydowanym liderem w tym paśmie była Dwójka emitująca wówczas gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia” i „M jak miłość”, co przekładało się aż na 31,33 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. „Na Wspólnej” i „Singielka”; 9,24 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP1 (gł. kroniki sportowe, „Pogoda” i serial „Rozdarte serca”; 6,03 proc. udziału). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP2 | 5 000 122 | 31,33% | 1 566 900 | 25,46% |
Polsat - Hell's Kitchen 5 | 1 483 389 | 9,29% | 895 560 | 14,55% |
TVN | 1 474 708 | 9,24% | 648 746 | 10,54% |
TVP1 | 961 733 | 6,03% | 239 711 | 3,89% |
Wpływy reklamowe z 10 premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 22,67 mln zł. Dla porównania druga edycja z reklam zarobiła 22,06 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Piątą edycję „Hell’s Kitchen” wygrał Wojciech Bartczak. Telewizja Polsat jesienią 2016 roku pokaże szóstą edycję show, do której w kwietniu br. odbyły się castingi w 13 miastach Polski.
Dodajmy, że w finałowym odcinku programu, na kilka minut przed ogłoszeniem wyników i nazwiska zwycięzcy show, Wojciech Modest Amaro poinformował, że nie będzie prowadził kolejnej edycji formatu. Nie podał on też nazwiska swojego następcy. Jak wynika z naszych informacji, Polsat niebawem ma ruszyć z castingiem na nowego prowadzącego.
W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Hell’s Kitchen 5” straciło 170 tys. widzów. Polsat szuka nowego prowadzącego