„Hit dekady” liderem w sobotnie wieczory
Widowisko „Hit dekady”, emitowane w TVP 2 w sobotnie wieczory, ma więcej widzów niż przyciągają w tym czasie konkurencyjne stacje i podwyższa widownię kanału w porównaniu do ub.r.
Trzy pierwsze wydania show obejrzało 3,48 mln osób, co dało Dwójce 22,63 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 15,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych AGB NMR dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Rok temu TVP 2 w tym paśmie (soboty 20.10 – 21.10) przyciągała mniej widzów, bo oglądało ją 1,96 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 12,59 proc. i 11,69 proc.
Dzięki tak dobrym wynikom Dwójka w czasie nadawania „Hitu dekady” jest liderem rynku w grupie 4+. Pokonuje TVP 1, która ma 18,88 proc. udziału i emituje filmy fabularne, Polsat (17,56 proc. - film, a w kolejnych tygodniach show „Tylko nas dwoje”) oraz TVN (15,23 proc., „Usta Usta”, filmy).
Z danych wynika, że widowisko oglądają głównie kobiety, osoby powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.
„Hit dekady” to program, w którym prezentowane są wynalazki jednej z minionych dekad. Goście specjalni oraz publiczność w studiu decydują, który z nich zostanie hitem omawianego dziesięciolecia. Tło muzyczne show stanowią przeboje dekady śpiewane przez gwiazdy starszego i młodego pokolenia. Każdy odcinek show prowadzi Marcin Daniec wraz z jedną z gwiazd Dwójki.
Widownia „Hitu dekady” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
06-03-2010 | 3 809 678 | 24,89% | 18,07% |
13-03-2010 | 3 201 736 | 20,69% | 12,36% |
20-03-2010 | 3 403 698 | 22,14% | 15,17% |
średnia | 3 480 719 | 22,63% | 15,27% |
Oglądalność show na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 – Hit dekady | 3 480 719 | 22,63% |
TVP 1 | 2 903 729 | 18,88% |
Polsat | 2 700 341 | 17,56% |
TVN | 2 343 213 | 15,23% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 39,96% | 83 |
Kobiety | 60,04% | 116 | |
Wiek | 4-9 | 0,80% | 13 |
10-15 | 2,26% | 32 | |
16 - 19 | 1,61% | 28 | |
20 - 24 | 2,36% | 29 | |
25 - 29 | 2,36% | 27 | |
30 - 34 | 4,41% | 54 | |
35 - 39 | 3,90% | 55 | |
40 - 44 | 4,67% | 73 | |
45 - 49 | 8,82% | 124 | |
50 - 54 | 11,36% | 138 | |
55 - 59 | 12,44% | 164 | |
60+ | 45,00% | 231 | |
Wlk. miasta | Wieś | 44,21% | 113 |
< 50 tys. | 25,94% | 108 | |
50-100 tys. | 7,51% | 88 | |
100-200 tys. | 6,35% | 79 | |
> 200 tys. | 15,99% | 78 | |
Zawód | Top management | 4,57% | 59 |
Pracownicy średniego szczebla | 10,63% | 73 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,40% | 96 | |
Emeryci | 53,24% | 214 | |
Inni | 12,16% | 37 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 58,65% | 128 |
Średnie | 29,67% | 100 | |
Wyższe | 8,61% | 75 | |
Inne | 3,06% | 24 |
Dołącz do dyskusji: „Hit dekady” liderem w sobotnie wieczory