Huuuge w debiucie giełdowym sprzeda akcje za 1,67 mld zł, pozyska na przejęcia 565 mln zł
Producent gier mobilnych Huuuge ustalił, że w ofercie pierwotnej na warszawskiej giełdzie sprzeda 33,32 mln akcji po 50 zł za sztukę (to maksymalna kwota z wyznaczonego przedziału). Firma mimo zapowiedzi nie zdecydowała się zwiększyć puli oferowanych walorów. Około 5 proc. akcji kupią inwestorzy indywidualni, z emisji nowych walorów spółka pozyska 565 mln zł.
Huuuge poinformował w piątek, że ostateczną liczbę akcji oferowanych inwestorom instytucjonalnym ustalono na 31,65 mln, a tych oferowanych inwestorom indywidualnym - 1,66 mln.
Ostateczną cenę za akcję dla obu grup inwestorów ustalono na 50 zł. Wcześniej firma informowała, że cena wyniesie od 45 do 50 zł.
We wtorek Huuuge zapowiedział, że chce zwiększyć pulę sprzedawanych akcji z 33,35 do 37,02 mln. Ostatecznie spółka się na to nie zdecydowała.
Jej oferta obejmuje sprzedaż obecnych akcji o wartości 1,1 mld zł oraz emisję nowych walorów za 565 mln zł. Przy cenie 50 zł za walor kapitalizacja firmy wynosi ok. 4,2 mld zł.
Na 10 lutego zaplanowano przydział akcji, a ok. 19 lutego Huuuge ma zadebiutować na warszawskiej giełdzie.
Rolę globalnych współkoordynatorów i współprowadzących księgę popytu w ofercie pełnią Credit Suisse Securities i JP Morgan, a rolę współprowadzącego księgę popytu i firmy inwestycyjnej - Ipopema Securities.
Udział prezesa Huuuge w kapitale zmaleje o 11 pkt proc.
Obecne głównym akcjonariuszem Huuuge jest założyciel i dyrektor generalny firmy Anton Gauffin, który poprzez Big Bets OÜ ma 42 proc. akcji. W ramach oferty pierwotnej walory spółki sprzedają też The Raine Group (ma obecnie 25 proc. akcji), fundusze Naver KIP Cheer up! Gamers Fund i Korea Investment Global Contents Fund zarządzane przez Korea Investment Partners (11 proc.), Woori Technology Investment (5 proc.) oraz fundusze Seoul Investment Patent Venture Fund i Seoul IP Growth Industry Venture Fund zarządzane przez Seoul Investment Partners.
Po debiucie giełdowym Huuuge do Antona Gauffina będzie należało 30,68 proc. akcji, a do The Raine Group - 12,96 proc.
Natomiast łącznie 56 proc. kapitału firmy będą mieć akcjonariusze, których udział w kapitale i głosach na walnym zgromadzeniu nie przekracza 5 proc.
Huuuge nie podało jeszcze, jaki jest poziom redukcji zapisów na jej akcje. - Ogromnie cieszy nas tak duże zainteresowanie inwestorów na całym świecie, wierzymy, że odzwierciedla ono pozytywną ocenę naszego planu rozwoju i siły naszego modelu biznesowego, skupionego na globalnej dostępności gier społecznych. Pozyskujemy nowych akcjonariuszy, którzy będą mogli uczestniczyć w naszym dalszym rozwoju, zakładającym udostępnienie gier społecznych jeszcze większej liczbie osób na całym świecie - komentuje Anton Gauffin.
- Stanie się firmą publiczną to początek nowego rozdziału dla Huuuge. Jesteśmy przygotowani do tego by przyspieszyć realizację naszej strategii „Buduj & Kupuj” (ang. Build & Buy), oraz by rozbudowywać naszą inteligentną sieć i portfolio gier, umożliwiając interakcje kolejnym użytkownikom gier mobilnych - zapowiedział Gauffin.
Huuuge chce przejmować
W trakcie oferty pierwotnej Huuuge zapowiedziało, że ok. 90-95 proc. środków z emisji nowych akcji zamierza wydać na przejęcia i inwestycje w inne podmioty.
Firma chce inwestować w studia produkujące uznane gry, generujące stały wzrost przychodów lub zysk EBITDA oraz wykazujące istotny zwrot wydatków reklamowych i potencjał do dalszego rozwoju dzięki poprawie marketingu efektywnościowego. Zamierza koncentrować się na producentach gier mobilnych typu free-to-play, przy czym nie wyklucza przejęć „celów z komplementarnymi kompetencjami w dziedzinie technologii lub pozyskiwania użytkowników”.
We wcześniejszym komunikacie podano, że Huuuge „przewiduje skupienie działalności związanej z przejęciami na celach z pierwotnym przedziałem wyceny 20-300 milionów USD dla celów innych niż związanych z działalnością wydawniczą, 0,5-20 milionów USD w przypadku ewentualnych celów nabycia podmiotów, z którymi wcześniej zawarto umowy wydawnicze lub 0,5-10 milionów USD w przypadku ewentualnych celów nabycia z komplementarnymi kompetencjami lub technologią”.
- Zidentyfikowaliśmy około 60 potencjalnych celów nabycia, które spełniają nasze kryteria. Dziesięć z nich jest na naszej krótkiej liście zainteresowań, a około pięć z nich aktywnie analizujemy - opisuje Anton Gauffin.
Pozostałe 5-10 proc. wpływów z emisji akcji Huuuge przeznaczy na rozwój organiczny, w tym tworzenie nowych gier i funkcji w istniejących grach, działania marketingowe i pozyskiwanie użytkowników oraz dalszy rozwój działalności wydawniczej.
Firma chce rozszerzać działalność w segmencie gier casual, wzmacniać swoją podstawową ofertę gier social casino oraz poprawiać dalej monetyzację graczy.
Huuuge z większymi wpływami i zyskiem
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Huuuge osiągnęło wzrost przychodów o 30 proc. do 244 mln dolarów. Skorygowany zysk EBITDA poszedł w górę z 9,3 do 54 mln dolarów, skorygowana marża EBITDA - z 4,9 do 22,3 proc., a wynik netto - z 0,7 mln dolarów straty do 24,8 mln dolarów zysku.
W całym 2018 roku firma miała 2,9 mln dolarów zysku netto, a w 2019 roku - 4,3 mln dolarów zysku, przy odpowiednio 236 i 259 mln dolarów wpływów. Natomiast w 2017 roku zanotowała 152 mln dolarów przychodów i 9,1 mln dolarów straty netto.
Liczba aktywnych codziennie użytkowników gier Huuuge zwiększyła się z 632 tys. w 2017 roku do 965 tys. w pierwszych trzech kwartałach ub.r., a liczba aktywnych graczy w skali miesiąca - z 3,3 do 4,7 mln.
- Gry mobilne to najszybciej rozwijający się segment rynku gier, z ogromnym potencjałem wzrostu napędzanym rosnącą powszechnością smartfonów i wprowadzaniem sieci 5G. Oferowane przez Huuuge innowacyjne doświadczenie wspólnej zabawy, stawianie na pierwszym miejscu aspektów społecznościowych oraz angażująca rywalizacja w czasie rzeczywistym i interakcje z innymi graczami na całym świecie, stanowią centralny element naszego podejścia - podkreślił Anton Gauffin.
- W połączeniu z analityką danych i spersonalizowanym marketingiem pozwala nam ono na pozyskiwanie, utrzymywanie i pogłębianie relacji z graczami, dzięki czemu generujemy najwyższy przychód w przeliczeniu na DAU w segmencie gier social casino - dodał.
Huuuge produkuje i wydaje gry mobilne typu free-to-play: darmowe, ale z wieloma płatnymi opcjami. W jej portfolio jest kilkadziesiąt tytułów, m.in. o tematyce kasynowej („Huuuge Casino”, „Billionaire Casino”, „Stars Slots” i „Huuuge Bingo Saga”) i codziennej rozrywki („Coffee Break Games”, „Traffic Puzzle”, „Transport!”, „Trolls Pop”, „Luna’s Quest Bubble Shooter”).
Według platformy Sensor Tower w listopadzie ub.r. prawie 30 gier Huuuge zanotowało ok. 18 mln dolarów z mikropłatności od użytkowników. Większość wpływów wygenerowały „Huuuge Casino” „Billionaire Casino”, „Star Slots” i „Traffic Puzzle”.
W pierwszej połowie br. firma chce wprowadzić na rynek kilka nowych gier. - Mamy kilka studiów, które pracują nad nowymi projektami gier, ale wiele z nich jest kończonych przed etapem soft-launch - stwierdził Anton Gauffin.
- To normalne na rynku gier mobilnych, jest on bardzo konkurencyjny. Mamy obecnie kilka gier w soft-launch, dodatkowo studio w Helsinkach planuje wprowadzić do testów dwie gry na początku przyszłego roku. Dodatkowo cały czas analizujemy nowe umowy wydawnicze - opisał.
Dołącz do dyskusji: Huuuge w debiucie giełdowym sprzeda akcje za 1,67 mld zł, pozyska na przejęcia 565 mln zł