I półrocze br.: 'Viva!' w dół, najwięcej zyskała 'Gala'
W I półroczu br. wzrosła średnia sprzedaż ogółem dwa magazynów z segmentu people: "Party. Życie Gwiazd" i "Gala" - ten drugi tytuł zyskał najwięcej. W dół poszła natomiast sprzedaż dwutygodnika "Viva!".
Średnia sprzedaż ogółem "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) w I półroczu br. wyniosła 467 485 egz., czyli o 0,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się główny konkurent "Party", czyli dwutygodnik "Show" Wydawnictwa Bauer, którego sprzedaż wyniosła 397 139 egz. (pismo ukazuje się od końca września 2008 r.).
Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które jako jedyna zanotowała spadek i w I półroczu br. sprzedawała się w średniej ilości 185 438 egz., czyli o 13,1 proc. niższej niż rok wcześniej.
Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 101 947 egz. Pismo to zanotowało największy wzrost w zestawieniu, który wyniósł 7 proc.
Z kolei w samym czerwcu br. w porównaniu z czerwcem ub.r. również w górę poszła sprzedaż ogółem "Party" oraz "Gali", która zyskała aż 41,8 proc. Spadła natomiast sprzedaż "Vivy!" (o 10,3 proc.)
Porównując czerwiec do maja br. wzrosła sprzedaż ogółem "Party", "Show" i "Gali" (zyskała najwięcej, bo 20,7 proc. ), a spadła "Vivy!" (o 28 proc.).
* - Wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny
to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest
tygodnikiem.
Dołącz do dyskusji: I półrocze br.: 'Viva!' w dół, najwięcej zyskała 'Gala'