SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IAB Europe: wolniejszy wzrost na europejskim rynku reklamy online

W 2009 roku wydatki na internetową reklamę w Europie zwiększyły się o 4,9 proc. - wynika z raportu organizacji Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe). Tymczasem jedynymi krajami, w których odnotowano dwucyfrowy wzrost nakładów były Polska, Turcja, Austria i Grecja.

To dużo wolniejszy wzrost od odnotowanego w poprzednich latach (2008 - 20 proc., 2007 - 40 proc.), ale internet i tak był jedynym reklamowym medium, który zwiększył swoją wartość.

W sumie na reklamę online na naszym kontynencie w zeszłym roku wydano 14,7 miliarda euro (dla porównania: w USA - 16,3 mld euro).

Czołowym formatem internetowej reklamy była reklama w internetowych wyszukiwarkach, na którą wydano prawie 46 proc. ogółu nakładów (6,7 mld euro), przy wzroście w porównaniu z 2008 rokiem o 10,8 proc. Następne pod tym względem były reklamy typu display (31 proc. ogółu nakładów - 4,5 mld euro, wzrost o 0,3 proc.) i ogłoszenia (23 proc. - 3,4 mld euro, spadek o 1,4 proc.).



 


 

76 proc. wartość całego rynku wygenerowało sześć krajów, które odnotowały jednocyfrowe wzrosty: Wielka Brytania (o 4,6 proc.), Francja (o 1,7 proc.), Niemcy (o 5,2 proc.), Holandia (o 1,9 proc.), Hiszpania (o 7,7 proc.) i Włochy (o 6,5 proc.). Tymczasem jedynymi krajami, w których odnotowano dwucyfrowy wzrost nakładów na internetową reklamę, były Polska, Turcja, Austria i Grecja.

Pomimo ogólnego spowolnienia, udział internetu w całkowitych nakładach na reklamę znacząco rośnie. Najwyższy jest on w Wielkiej Brytanii (30 proc.) i w krajach nordyckich (20-25 proc.), a blisko europejskiej średniej (18-19 proc.) są Francja i Niemcy.

Raport IAB Europe został oparty na badaniu przeprowadzonym przez firmę Screen Digest. Obejmowało ono 23 europejskie rynki, a po raz pierwszy uwzględnione zostały Rosja, Bułgaria, Szwajcaria i Słowacja.

Dołącz do dyskusji: IAB Europe: wolniejszy wzrost na europejskim rynku reklamy online

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl