SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

70% Polaków korzysta ze smartfona, 55% używa go do łączenia się z siecią

82% Polaków powyżej 16. roku życia regularnie korzysta z internetu dla celów prywatnych, a 70% używa smartfonów. Bycie online nie jest już tylko domeną młodych: z internetu korzysta 59% osób w grupie wiekowej 55+, a 67% spośród seniorów korzystających z sieci zagląda do niej codziennie - wynika z badania Kantar TNS.

82% Polaków regularnie korzysta z internetu w życiu prywatnym. To dokładnie tyle samo, co światowa średnia. Wśród osób korzystających z internetu udział różnych grup wiekowych jest do siebie zbliżony. Najwięcej internautów jest w grupach 25-34 i 45-54 lata, a wśród osób powyżej 55. roku życia już 67% codziennie korzysta z internetu.

80% Polaków korzystających z sieci wskazało internet jako pierwsze źródło, w którym będą poszukiwać potrzebnych informacji. Ponad połowa uznała także, że wykonywanie zadań z użyciem sieci jest dla nich preferowaną formą pracy. Z kolei 75% polskich użytkowników korzysta z internetu w ramach rozrywki.

W chwili obecnej w Polsce na jedną osobę przypadają średnio 3 urządzenia, które mogą zostać podłączone do internetu (światowa średnia to 2,9 urządzenia na osobę). W grupie wiekowej 16-34 lata użytkownicy mają już średnio po 4 urządzenia z dostępem do sieci.

Polacy są mobilni: 70% przebadanych osób używa smartfonów, a 55% wykorzystuje je do łączenia się z siecią. Nadal to laptop jest najważniejszym urządzeniem, poprzez które korzystamy z internetu, ale smartfony szybko nadrabiają ten dystans. Dzieje się tak głównie dzięki osobom w wieku 16-34 lata: w tej grupie 90% użytkowników internetu wchodzi do sieci przy pomocy smartfonów. Ten odsetek z roku na rok rośnie jednak we wszystkich grupach wiekowych.

 

Coraz więcej Polaków angażuje się także w działania online podczas oglądania telewizji: robi tak ok. 70% osób między 16. a 34. rokiem życia. W grupie wiekowej 35-54 odsetek ten wynosi ok. 50%. Średnio we wszystkich grupach wiekowych 46% Polaków korzysta z internetu w trakcie oglądania telewizji.

Bardzo chętnie wykorzystujemy urządzenia mobilne do oglądania treści wideo. Obecnie 44% internautów ogląda materiały wideo online na smartfonie przynajmniej równie często jak na komputerze (dla porównania w 2013 r. było to tylko 10%).

63% polskich internautów kupuje w internecie – to o 4% więcej niż średnia światowa. Już 24% internautów robi zakupy online za pośrednictwem telefonu, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił jedynie 8%.

Badanie "Connected Consumer Study 2017" zostało przeprowadzone przez Kantar TNS na zlecenie Google wśród konsumentów powyżej 16. roku życia z 63 państw, w tym z Polski. Badanie jest reprezentatywne dla ogółu ludności na danym rynku w wieku powyżej 16 lat, korzystającej i niekorzystającej z internetu. Zastosowane metody różnią się w zależności od rynku, tak aby w badaniu uwzględnić 85% docelowej populacji. Badanie zostało przeprowadzone głównie metodą CATI (wywiady telefoniczne) na próbie numerów stacjonarnych i komórkowych. Metoda CATI została użyta na wszystkich rynkach z wyjątkiem Argentyny, Brazylii, Chile, Chorwacji, Egiptu, Filipin, Indii, Indonezji, Kazachstanu, Kenii, Kolumbii, Malezji, Meksyku, Nigerii, Pakistanu, Peru, RPA, Tajlandii, Turcji, Ukrainy i Wietnamu, gdzie wywiady zostały przeprowadzone metodą F2F (twarzą w twarz). Próba badawcza wyniosła 1000 dla każdego rynku z wyjątkiem Wielkiej Brytanii (n=8000), Niemiec, Francji, Indii i Chin (n=4000 dla każdego z tych krajów). Badanie na wszystkich rynkach zostało przeprowadzone w II kwartale 2017 r.

Dołącz do dyskusji: 70% Polaków korzysta ze smartfona, 55% używa go do łączenia się z siecią

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl