Innovation Award 2015: Gong i Isobar Polska z Grand Prix, nagrody dla Brzoski, Estimote i ,,Pulsu Biznesu”
W tegorocznym konkursie Innovation Award 2015 nagrody Grand Prix otrzymały agencje Gong za kampanię ,,Zwrotka Żywca” i Isobar Polska za akcję „Photos for Life”. Firmą roku uznano Estimote, człowiekiem roku - Rafał Brzoska, wydarzeniem roku - akcja „#jedzjabłka” wymyślona przez „Puls Biznesu”.
Gong za ,,Zwrotkę Żywca” promującą piwo Żywiec przy okazji zeszłorocznej letniej trasy koncertowej Męskie Granie (więcej o tej kampanii) otrzymała pierwsze Pierwsze Grand Prix oraz nagrody w kategoriach Interakcja i Personalizacja i wyróżnienie w kategorii Technologia. Według jury akcja udowodniła, że ,,skomplikowana i zaawansowana technologia może stać się prostą, fascynującą zabawą’’, a ponadto ,,dawała każdemu - literalnie każdemu - możliwość napisania zwrotki dla ulubionych wokalistów”.
Isobar Polska za akcję „Photos for Life” dla fundacji Rak'n'Roll Wygraj Życie! (przeczytaj o niej więcej) otrzymała drugie Grand Prix oraz nagrody w kategoriach Touchpoint i Insight. Jury doceniło projekt, za ,,innowacyjny w skali światowej hacking tradycyjnego modelu biznesowego mediów i pierwsze wykorzystanie banku zdjęć jako medium’’. Zdaniem, nie tylko jurorów, jest to wyjątkowy przykład akcji, która pokazuje nam wszystkim, że rak jest chorobą wielu ludzi, również z photo stocków. ,,Photos for Life’’ w przepiękny sposób łamie stereotyp choroby nowotworowej i udowadnia, że rak to nie wyrok.
W całym konkursie agencja Isobar była zdecydowanie najbardziej nagrodzoną agencją była Isobar Polska, zdobywając łącznie 50 pkt (za nominację przyznawano 1 pkt, za wyróżnienie 5 pkt, za nagrodę 10 pkt, a firmie współzgłaszającej - 50 proc. pkt, a za Grand Prix - 15 pkt). Drugie miejsce ex aequo zajęły Gong i DDB & tribal, które otrzymały po 30 pkt.
Ranking agencji:
1. Isobar Polska – 50
2. Gong – 30
DDB & tribal – 30
3. Lubię to – linked by Isobar – 20
4. Artegence – 15
5. Grey Worldwide Warszawa – 11
K2 – 11
6. VML Poland – 10
7. Biuro Podróży Reklamy – 6
8. Publicis – 5
Value Media – 5
Walk – 5
180heartbeats + JUNG v.MATT – 5
Vizeum – 5
9. Posterscope – 3
10. DCC Media – 2,5
Change – 2,5
Mindshare Polska – 2,5
PublicisDWL – 2,5
11. AMS – 1
12. Carat Polska – 0,5
Cohn&Wolfe – 0,5
ZenithOptimedia Group – 0,5
Jury przyznało również trzy nagrody specjalne Gama Changer. Firmą roku zostało Estimote - „za wszechstronność i użyteczność zastosowania jej produktów, co potwierdza również obecność tej polskiej firmy w pierwszej lidze światowych innowatorów”, człowiekiem roku - założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl Rafał Brzoska, „za kwestionowanie biznesowego status quo i stworzenie innowacyjnych usług pocztowych, jak Paczkomaty InPost, które już dziś są ikoną”, a wydarzeniem roku - akcja „#jedzjabłka” (przeczytaj o niej więcej), „za przekłucie poczucia krzywdy w pozytywne działanie oraz za wygrywanie potyczek w inteligentny sposób”.
Ponadto w konkursie Young Media Lions nagrodzono Mateusza Wyszyńskiego i Agatę Olszewską z MediaCom Warszawa, którzy jako najlepszy team mediaplannerski będą reprezentować Polskę na tegorocznym festiwalu Cannes Lions.
Do konkursu zgłoszono 156 prac, które oceniało 50-osobowe jury pod przewodnictwem Michała Brańskiego, wiceprezesa Grupy Wirtualna Polska ds. strategii, Marcina Dyczaka, dyrektora marketingu platform transakcyjnych w Grupie Allegro oraz Bartłomieja Goli, general partnera & CEO w Speedup Venture Capital Group. - Nagrodzone prace obniżają barierę między nadawcą reklamy a - zwyczajowo biernym - odbiorcą. Wciągają konsumentów, pozwalając partycypować, a nawet czyniąc z nich prawdziwych herosów. Obok tej kumpelskiej i nienachalnej atmosfery, w oczy rzuca się nienaganne wykonanie, z użyciem zaawansowanych technologii, które nie alienują, a czynią całe doświadczenia naturalnym - skomentował Michał Brański.
Wszystkie nagrody i wyróżnienia (ich statuetki zaprojektowała Gosia Baczyńska) zostały wręczone w środę podczas gali w Teatrze Polskim w Warszawie. Konkurs jest organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
NAGRODY W INNOVATION AWARD 2015 |
||||
INTERAKCJA |
||||
wynik |
Agencja / współzgłaszający |
Tytuł |
Klient |
Produkt |
nagroda |
Gong |
Zwrotka Żywca |
Grupa Żywiec |
Męskie Granie |
nagroda |
Isobar Polska / Vizeum |
Kibicuj Paczką |
Ferrero |
Tic Tac |
wyróżnienie |
Lubię to - linked by Isobar |
Virgin Snake |
Virgin Mobile |
Pakiet #wszystko |
wyróżnienie |
VML Poland |
Dom Boskich |
Orange Polska |
Dom Boskich |
PERSONALIZACJA |
||||
nagroda |
Gong |
Zwrotka Żywca |
Grupa Żywiec |
Męskie Granie |
nagroda |
Grey Worldwide Warszawa |
Nobile Saudade |
Nobile |
Spersonalizowane kiteboardy |
wyróżnienie |
VML Poland |
Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym |
Fundacja PZU |
kampania społeczna |
UŻYTECZNOŚĆ |
||||
wyróżnienie |
DDB & tribal |
Park&Drive |
Volkswagen Porsche Połczyńska |
Jazdy Próbne |
nominacja |
K2 / ZenithOptimedia Group |
Energetyczne przystanki PGE |
PGE Polska Grupa Energetyczna |
Energia elektryczna |
TECHNOLOGIA |
||||
wyróżnienie |
DDB & tribal |
Jemioła |
Polskie Linie Lotnicze LOT |
wizerunkowa kampania świąteczna |
wyróżnienie |
Gong |
Zwrotka Żywca |
Grupa Żywiec |
Męskie Granie |
nominacja |
Biuro Podróży Reklamy |
Poznaj kolor swojego wnętrza - Dekoral Fashion |
PPG Deco Polska |
Dekoral Fashion |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
TOUCHPOINT |
||||
wyróżnienie |
Artegence |
Czytanie jest sexy |
Play |
Czytelnia w Play |
wyróżnienie |
DDB & tribal |
Miejsce z przodu |
Polskie Linie Lotnicze LOT |
taryfy podwyższonego komfortu |
wyróżnienie |
K2 |
Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie |
FOX Polska |
Serial The Walking Dead |
wyróżnienie |
Publicis / PublicisDWL |
Po drugiej stronie Clouda |
Orange Polska |
Orange Cloud |
wyróżnienie |
Value Media / Change |
W poszukiwaniu straconych czytelników |
EMPIK |
Promocja czytelnictwa |
nominacja |
Grey Worldwide Warszawa / Cohn & Wolfe |
Przegląd Warszawski |
Domy Towarowe Wars Sawa Junior |
Domy Towarowe Wars Sawa Junior |
nagroda |
Artegence |
WeFree |
Amnesty International |
Kampania Stop Torturom |
nagroda |
Isobar Polska |
Photos for Life - charytatywny bank zdjęć |
Rak'n'Roll Wygraj Życie! |
Photos for Life - charytatywny bank zdjęć |
wyróżnienie |
Isobar Polska / Posterscope |
Waiting Signs of Hope |
Fundacja Itaka |
Świadomość Marki |
wyróżnienie |
Walk |
Szacun Tropików |
Fundacja Integracja |
Płytka wyobraźnia to kalectwo |
INSIGHT |
||||
nagroda |
DDB&tribal |
Park&Drive |
Volkswagen Porsche Połczyńska |
Jazdy próbne |
nagroda |
Isobar Polska |
Tatuaże Wolności |
Pedagogium |
Pedagogium |
nagroda |
Isobar Polska |
Photos for Life - charytatywny bank zdjęć |
Rak'n'Roll Wygraj Życie! |
Photos for Life - charytatywny bank zdjęć |
wyróżnienie |
180heartbeats + Jung v. Matt / Mindshare Polska |
Zaplanuj Nieoczekiwane |
NIKE |
NIKE |
wyróżnienie |
Biuro Podróży Reklamy |
charytywni.allegro – Podziel się tym co masz najlepszego |
Grupa Allegro |
charytatywni.allegro |
wyróżnienie |
DDB&tribal |
Ulubiona zabawka |
PZU |
Program edukacyjny |
wyróżnienie |
K2 |
Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie |
FOX Polska |
Serial The Walking Dead |
INTEGRACJA |
||||
nagroda |
Lubię to - linked by Isobar |
Virgin Snake |
Virgin Mobile |
Pakiet #wszystko |
wyróżnienie |
Lubię to - linked by Isobar |
Łap Snap od H&M |
H&M |
Boiler Room |
nominacja |
AMS / Carat Polska, Posterscope |
Synergia klasycznych i cyfrowych kanałów OOH |
MasterCard |
MasterPass |
Dołącz do dyskusji: Innovation Award 2015: Gong i Isobar Polska z Grand Prix, nagrody dla Brzoski, Estimote i ,,Pulsu Biznesu”
Rozumiem, że każde g*wno można sprzedać tylko wystarczy dobrze reklamować?