Internet za darmo: agresywny ruch Tele2
Firma telekomunikacyjna Tele 2 poinformowała o wprowadzeniu nowej "wakacyjnej" oferty szerokopasmowego dostępu do internetu na łączach Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA). Co zyskają klienci?
Klienci Tele 2 otrzymają dostęp do internetu (1 lub 2 Mb/s) za darmo przez 15 miesięcy. Potem będą płacić 49 zł miesięcznie (1 Mb/s) lub 94 zł (2 Mb/s). Oznacza to, że średnia opłata miesięczna w trakcie trwania 36-miesięcznej umowy wyniesie odpowiednio 29 zł lub 55 zł.
Tele2 udostępnia klientom modem Thomson ST536, który pozwala na
stałe, jednoczesne podłączenie do Internetu dwóch komputerów (USB i
Ethernet) bez konieczności logowania się do sieci. Modem ten jest
dodatkowo wyposażony w firewall.
W ramach oferty klient otrzymuje również 5 darmowych kont
pocztowych o pojemności 10 MB każde oraz miejsce na serwerze na
stronę domową 10MB. Dodatkowo umożliwia klientom osiągnięcie
jeszcze większych oszczędności poprzez wybór jednego z promocyjnych
abonamentów telefonicznych.
Promocja potrwa do końca sierpnia br. i zostanie wsparta szeroko zakrojoną akcją promocyjną w środkach masowego przekazu.
Nowa oferta Tele 2 ma być odpowiedzią na ostatnią promocję Netii. W jej ramach klient może korzystać z dostępu do internetu (1 lub 2 Mb/s) za darmo przez rok. Przez pozostałe 2 lata trwania umowy klienci mają płacić tyle samo, co w nowej ofercie Tele 2 - 49 zł lub 94 zł miesięcznie, odpowiednio za przepustowość 1 lub 2 Mb/s.
Ofertę reklamowaną sloganem "taniej nie będzie" Netia przedstawiła dwa tygodnie po rozpoczęciu przez Tele 2 kampanii reklamującej usługę dostępu do internetu.
Obie firmy chcą zostać największymi alternatywnymi (wobec TPSA) dostawcami internetu na polskim rynku. Netia informuje, że do 2009 roku chce mieć około miliona abonentów internetu szerokopasmowego. Do końca roku planuje jeszcze dwie promocje, które razem z ostatnią mają jej przynieść 65 tys. nowych klientów.
Dyrektor Netii ds. operacyjnych Bertrand Le Guern w połowie lipca zapowiedział, że promocji na sam internet już nie będzie. Kolejne promocje będą wiązały internet z innymi usługami, np. głosowymi.
Tele 2 nie przedstawia prognoz finansowych, ani planów dotyczących planowanej liczby abonentów. Według spółki, jej oferta dostępu do internetu jest o ok. 44% atrakcyjniejsza w stosunku do usługi "neostrada" oferowanej przez TP SA.
Oferta Netii jest kierowana do abonentów TPSA, oraz własnej sieci. Tele 2 oferuje dostęp do internetu na liniach TP SA.
Dołącz do dyskusji: Internet za darmo: agresywny ruch Tele2