“Interwencja": 190 mln zł z reklam w dziewięć lat
Nadawany od 9 lat w Polsacie magazyn reporterski “Interwencja” oglądało w ub.r. średnio 1,54 mln widzów. Był to trzeci najlepszy wynik w historii programu, który w listopadzie ub.r. roku przekroczył liczbę tysiąca wydań. Magazyn przez te lata przyniósł z reklam łącznie 190 mln zł.
Największą oglądalność “Interwencja” miała dotąd w drugim roku emisji, czyli w 2004 roku (1,84 mln widzów) oraz w 2005 roku (1,81 mln) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Natomiast najmniej widzów śledziło magazyn w 2008 roku (1,1 mln). Średnia oglądalność wszystkich wydań to 1,44 mln osób przy udziale na poziomie 18,24 proc. w grupie 4+ i 21,66 proc. w komercyjnej 16-49.
Interwencja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Rok | AMR | SHR % | SHR % |
2003 (od 2 lutego) | 1 418 406 | 17,27% | 20,73% |
2004 | 1 840 367 | 23,46% | 28,01% |
2005 | 1 811 573 | 23,97% | 28,01% |
2006 | 1 438 281 | 16,99% | 22,27% |
2007 | 1 310 555 | 15,07% | 19,70% |
2008 | 1 100 559 | 14,41% | 18,13% |
2009 | 1 165 695 | 15,58% | 17,39% |
2010 | 1 385 300 | 17,74% | 19,08% |
2011 (do 28 grudnia) | 1 537 593 | 20,71% | 20,95% |
Średnia | 1 442 243 | 18,24% | 21,66% |
W zeszłym roku (dane do 28 grudnia) reporterski program Polsatu, nadawany wtedy w dni powszednie o 16.15, przyciągał średnio 1,54 mln widzów, co dawało stacji odpowiednio 20,71 proc. i 20,95 proc. udziału w rynku. Tym samym kanał wygrał z konkurencją, TVP 1 osiągała w tym czasie średnio 20,40 proc. udziału w grupie 4+, TVN - 14,90 proc., a TVP 2 - 5,69 proc. Polsat liderem był również w grupie komercyjnej.
2011 (do 28 grudnia) | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
Polsat -Interwencja | 1 537 593 | 20,71% | 20,95% |
TVP 1 | 1 514 172 | 20,40% | 12,60% |
TVN | 1 105 644 | 14,90% | 17,00% |
TVP 2 | 422 513 | 5,69% | 5,42% |
Najpopularniejszym dotąd odcinkiem “Interwencji” było wydanie z 27 grudnia 2004 roku, które obejrzało 3,17 mln widzów. Wszystkie 20 najchętniej oglądanych wydań programu nadano w latach 2003-2005 poza odcinkiem 7 grudnia 2011 roku, który znalazł się na miejscu czwartym (miał 2,93 mln oglądających).
Interwencja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 27-12-2004 | 3 168 929 | 28,87% |
2 | 02-01-2004 | 2 986 633 | 28,96% |
3 | 26-01-2004 | 2 947 174 | 35,97% |
4 | 07-12-2011 | 2 934 848 | 34,17% |
5 | 28-12-2004 | 2 851 159 | 29,72% |
6 | 27-03-2003 | 2 842 650 | 18,11% |
7 | 14-01-2004 | 2 815 242 | 34,29% |
8 | 24-02-2005 | 2 760 723 | 34,47% |
9 | 04-01-2005 | 2 754 654 | 31,38% |
10 | 03-03-2004 | 2 691 792 | 37,75% |
11 | 11-03-2005 | 2 662 779 | 33,48% |
12 | 27-12-2005 | 2 656 030 | 26,91% |
13 | 08-02-2005 | 2 639 619 | 35,46% |
14 | 25-02-2004 | 2 627 769 | 35,69% |
15 | 02-03-2004 | 2 604 224 | 37,97% |
16 | 31-01-2005 | 2 595 587 | 30,62% |
17 | 06-02-2004 | 2 589 681 | 35,94% |
18 | 28-02-2005 | 2 587 814 | 33,61% |
19 | 13-12-2005 | 2 586 843 | 31,82% |
20 | 01-03-2004 | 2 576 354 | 34,45% |
“Interwencja” z reklam przyniosła najwięcej w ub.r. - było to prawie 36,8 mln zł. Łączne wpływy z 9 lat emisji programu to niespełna 190 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Rok | Wpływy |
2003 (od 2 lutego) | 9 262 325 |
2004 | 8 684 955 |
2005 | 13 493 630 |
2006 | 13 710 675 |
2007 | 29 724 240 |
2008 | 27 723 800 |
2009 | 22 214 540 |
2010 | 27 493 070 |
2011 (do 28 grudnia) | 36 823 060 |
Suma | 189 130 295 |
Dane telemetryczne pokazują, że magazyn śledzą głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 41,56% | 86 |
Kobiety | 58,44% | 113 | |
Wiek | 4-9 | 2,45% | 41 |
10-15 | 3,88% | 57 | |
16 - 19 | 2,48% | 44 | |
20 - 24 | 4,17% | 53 | |
25 - 29 | 5,49% | 62 | |
30 - 34 | 5,94% | 72 | |
35 - 39 | 6,78% | 92 | |
40 - 44 | 4,81% | 75 | |
45 - 49 | 7,05% | 103 | |
50 - 54 | 13,70% | 170 | |
55 - 59 | 11,42% | 147 | |
60 | 31,84% | 158 | |
Wlk. miasta | Wieś | 42,03% | 107 |
< 50 tys. | 25,37% | 105 | |
50-100 tys. | 9,41% | 109 | |
100-200 tys. | 6,43% | 80 | |
> 200 tys. | 16,76% | 83 | |
Zawód | Top management | 3,06% | 35 |
Pracownicy średniego szczebla | 8,28% | 55 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 23,06% | 115 | |
Emeryci | 42,64% | 166 | |
Inni | 22,96% | 75 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 63,52% | 141 |
Średnie | 25,49% | 86 | |
Wyższe | 4,67% | 37 | |
Inne | 6,32% | 50 |
W każdym wydaniu “Interwencji” emitowane są dwa bądź trzy reportaże dotyczące różnych ludzkich spraw. Magazyn prowadzą na zmianę Adam Kuklewicz i Michał Bebło.
Dołącz do dyskusji: “Interwencja": 190 mln zł z reklam w dziewięć lat