HBO Max z 5,5 mln polskich użytkowników, Netflix i CDA Premium ze spadkami
Netflix pozostaje zdecydowanie najpopularniejszą platformą VoD i OTT w Polsce, przy czym w marcu zanotował niewielkie spadki zasięgu, podobnie jak CDA Premium i WP Pilot. Duże wzrosty osiągnęły natomiast platformy HBO (w związku z debiutem HBO Max w Polsce), Polsat Box Go i Polsat Go.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu Netflixa, jako stronę www i aplikację, odwiedziło 14,03 mln polskich internautów, co dało 46,79 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 5 godzin, 5 minut i 19 sekund.
W tekście podajemy liczby użytkowników, czyli internautów, którzy przynajmniej raz w miesiącu odwiedzili daną platformę, niekoniecznie nawet logując się do niej. Dane dotyczące swoich subskrybentów w Polsce regularnie podaje jedynie, z racji obecności na warszawskiej giełdzie, właściciel CDA Premium. Na koniec ub.r. usługa miała 447,3 tys. subskrybentów, wobec 348,6 tys. rok wcześniej i 231,7 tys. na koniec 2019 roku. Firma osiągnęła wzrost całorocznych przychodów sprzedażowych o 13,3 proc. do 68,62 mln zł (z czego te z subskrypcji zwiększyły się z 57,04 do 65,72 mln zł) oraz zysku netto z 16,34 do 19,04 mln zł.
W marcu CDA Premium, według danych z Mediapanelu, zanotowało 2,85 mln użytkowników, 9,53 proc. zasięgu oraz 44 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.
HBO Max na początek z 5,5 mln polskich użytkowników
Platformę HBO z treściami VoD i OTT odwiedziło 5,56 mln polskich internautów (dało to 18,54 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam godzinę, 19 minut i 17 sekund. 8 marca usługa HBO GO została zastąpiona w Polsce przez HBO Max, towarzyszyła temu szeroka kampania reklamowa i promocja, w ramach której do końca marca można było dożywotnio aktywować dostęp do platformy za 19,99 zł miesięcznie.
Dalej w rankingu są platformy należące do czołowych nadawców telewizyjnych. Player, należący do TVN Grupy Discovery, zanotował 4,21 mln użytkowników, 14,03 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 7 minut i 5 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a platformy Telewizji Polskiej (głównie TVP VOD) - 3,01 mln użytkowników, 10,05 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 26 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania.
Grupa Cyfrowy Polsat we wrześniu ub.r. swoją Iplę zastąpiła dwoma nowymi platformami. Działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go miał w marcu 3,75 mln użytkowników, 12,51 proc. zasięgu oraz godzinę, 42 minuty i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a oferujący darmowe treści Polsat Box - 2,77 mln internautów, 9,25 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 3 minuty i 27 sekund średniego czasu korzystania.
2,8 mln internautów na Canal+ online
Działającą od prawie dwóch lat platformę Canal+ online w marcu ub.r. odwiedziło 2,85 mln internautów (co dało 9,53 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 27 minut i 28 sekund.
Platforma Prime Video, oferowana w ramach usługi Amazon Prime uruchomionej w Polsce przez amerykański koncern jesienią ub.r., miała w marcu 2,66 mln użytkowników, 8,89 proc. zasięgu oraz 40 minut i 53 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast Wirtualna Polska w kategorii VoD i OTT, oferująca przede wszystkim platformę WP Pilot ze streamingiem kanałów telewizyjnych, zanotowała 2,28 mln odwiedzających, 7,62 proc. zasięgu oraz 54 minuty i 4 sekundy średniego czasu korzystania.
W porównaniu z lutym Netflix stracił 323 tys. polskich użytkowników (to 2,2 proc. w dół) oraz 34 minuty i 15 sekund średniego czasu korzystania (10,1 proc. w dół).
Spadki w obu statystykach zanotowały też Player i CDA Premium. Na pierwszej platformie ubyło 99,8 tys. internautów (2,3 proc.), za do przeciętny czas spędzony przez użytkownika wydłużył się o 41 minut i 55 sekund (28,9 proc.), a druga straciła 453,4 tys. odwiedzających (13,7 proc.) oraz 11 minut i 57 sekund średniego czasu korzystania (21,1 proc.).
Na WP Pilot przy spadku liczby użytkowników o 403,1 tys. (15 proc.) przeciętny czas spędzany przez internautę wydłużył się o 16 minut (42 proc.).
Wolumenowo najwięcej użytkowników zyskała platforma HBO - 1,14 mln, czyli 25,8 proc. Natomiast średni czasu korzystania z niej przez odwiedzającego zmalał o 11 minut i sekundę (12,2 proc.).
Mocno w górę poszły statystyki platform grupy Cyfrowy Polsat. Polsat Box Go zyskał 741,6 tys. użytkowników (24,6 proc.) oraz 20 minut i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania (24,9 proc.), a Polsat Go - 884,8 tys. internautów (46,8 proc.) oraz 35 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania (40,3 proc.).
Platformy TVP osiągnęły wzrost o 45,8 tys. odwiedzających (1,5 proc.) oraz 2 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (1,2 proc.), a Canal+ online - 167,7 tys. użytkowników (6,2 proc.) oraz 4 minuty i 41 sekund średniego czasu korzystania (5,7 proc.).
Z kolei Prime Video zyskał 42,9 tys. internautów (1,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 24 minuty i 59 sekund (37,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: HBO Max z 5,5 mln polskich użytkowników, Netflix i CDA Premium ze spadkami