SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dwie trzecie polskich internautów ma więcej niż jedną prywatną skrzynkę mailową

31 procent polskich internautów ma tylko jedną prywatną skrzynkę e-mail, 68 procent posiada więcej niż jedną. 48 procent ankietowanych nie otwiera wiadomości z forderu „spam”, przy czym 53 proc. osób korzystających z maili uznaje za spam także oferty wysyłane drogą emailową.

Według badania ExpertSender w Polsce z e-maili korzysta 28,2 mln osób –jest to też najwygodniejszy, najtańszy i najlepiej konwertujący kanał, zarówno do pozyskiwania nowych, jak i utrzymywania istniejących klientów.

- Jego wydajność w 2021 roku, drugim roku pandemicznych obostrzeń, w którym wiele firm zmuszona będzie ograniczyć marketingowe wydatki – będzie wręcz podwójnie atrakcyjna - komentuje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Dwie trzecie Polaków korzysta z więcej niż jednego prywatnego adresu e-mail

Z badania wynika, że dwie trzecie Polaków korzysta z więcej niż jednego prywatnego adresu e-mail. 40 proc. osób ankietowanych ma dwa, 31 proc.- jedno, a 26 proc. od trzech do pięciu kont e-mailowych. Niemal dwa proc. osób ma ponad sześć e-maili, a dodatkowo 47 proc. badanych kilka razy dziennie czyta oferty przesyłane na e-maila, zaś 27 proc. robi to raz dziennie. Cztery procent badanych proc. nie robi tego wcale.

Ponad 60 proc. ankietowanych zadeklarowało, że subskrybuje newslettery, a 70 proc. wie, że na ich e-maile trafiają oferty specjalne, których mogą nie otrzymać w żadnym innym miejscu. Ciekawym jest jak ogromny wpływ ma temat wiadomości: aż 79 proc. badanych stwierdziło, że to właśnie on determinuje otwarcie e-wiadomości bądź skierowanie jej do folderu „spam”.

Według raportu, aż 76 proc. ankietowanych chciałoby odbierać tylko oferty, które ich interesują. Ponad jedna trzecia badanych twierdzi, że odkąd ogłoszono pandemię, korzysta z ofert przesyłanych e-mailem częściej niż przedtem. Niechciane wiadomości ze spamu otwiera ponad połowa osób. Aż 86 proc. badanych wie, że treść e-maila, którego otrzymuje, może być dopasowana do ich preferencji.

64 proc. poddanych badaniu przyznało, że zdarza im się anulować subskrypcję e-maili, a 88 proc. osób wie, że ma do tego prawo. - E-mail stał się codzienną intymną relacją marki z klientem, który świadomie angażuje się w przesyłane treści i zna korzyści związane z kierowaną do niego komunikacją. 77 proc. osób otrzymuje maile od swoich ulubionych marek. Daje to ogromne możliwości - podsumowuje Jarecki.

Badanie zrealizowano w listopadzie 2020 na grupie 500 osób metodą CAWI.

Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie polskich internautów ma więcej niż jedną prywatną skrzynkę mailową

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl