Jubileusz dwutygodnika "Supermarket News"
Setny numer Supermarket News. Specjalny dodatek do Supermarket News i Puls Biznesu. Dodatek o niemieckich inwestycjach w handel
Na rynku pojawił się najnowszy numer dwutygodnika dla Supermarket News. Jest to już 100 wydanie tego pisma dla menedżerów handlu detalicznego. Z okazji jubileuszu redakcja przygotowała dodatek specjalny o niemieckich inwestycjach w handel Polsce. Nakład dodatku to 39 tys. egzemplarzy. 32 tys. egzemplarzy zostanie dołączone jako specjalny dodatek do poniedziałkowego (26.01) wydania dziennika gospodarczego Puls Biznesu.
Historia Supermarket News zaczyna się w 1999 roku. Był to rok boomu inwestycyjnego w zakresie nowoczesnych kanałów dystrybucji. Od początku swojego istnienia pismo skierowane było do kadry zarządzającej dużymi sieciami handlowymi. Z biegiem czasu zawartość pisma ulegała zmianom, ponieważ minione pięć lat to okres gwałtownego rozwoju rynku, o którym piszemy. Również pod względem graficznym zachodziły dość znaczące zmiany.
Obecnie zespół redakcyjny Supermarket News jest kierowany przez redaktora naczelnego Witolda Nartowskiego. Nad zawartością merytoryczną czuwa rada programowa w skład, której wchodzą przedstawiciele Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji i wydawnictwa Trade Press. POHiD jest związkiem skupiającym największe nowoczesne sieci detaliczne w Polsce (Ahold Polska, Auchan Polska, Carrefour Polska, Géant Polska, Jeronimo Martins Dystrybucja, Lidl Polska, Metro AG, Nomi, OBI, PMB Market, Schiever Polska, Selgros Polska, Tesco Polska).
Supermarket News poruszając się w obrębie tematyki bliskiej kadrze zarządzającej nowoczesnymi formami handlu musi z jednej strony poruszać problemy samych operatorów sieciowych, jak i otoczenia, w jakim musi funkcjonować ten biznes. Podstawę gazety stanowią, więc stałe kolumny poświęcone: inwestycjom, rynkowi kapitałowemu, deweloperom, kadrom, wyposażeniu, sklepów, kategoriom produktów, badaniom rynku, markom handlowym. Ten główny trzon gazety uzupełniany jest z jednej strony dużą liczbą drobnych informacji, z drugiej zaś komentarzami, felietonami oraz materiałami o lżejszym charakterze. Szczególną uwagę redakcja przykłada do działu personalia, w których prezentuje sylwetki ludzi ważnych dla nowoczesnego handlu - szefów hipermarketów, prezesów sieci handlowych, ekspertów itp. Wprowadzony został także dział zapowiedzi informujący o planowanych inwestycjach i otwarciach placówek wielkopowierzchniowych, imprezach targowych oraz o tym, co redakcja planuje w najbliższych numerach.
Średni nakład dwutygodnika Supermarket News to 6,5 tys. egzemplarzy i jest kontrolowany przez ZDKP. Wydawcą Supermarket News jest Trade Press sp. z o.o.
Dołącz do dyskusji: Jubileusz dwutygodnika "Supermarket News"