Juniper: 11 mld USD na mobilną reklamę w 2015 r.
Firma badawcza Juniper Research przewiduje ogromne zainteresowanie reklamą mobilną wśród największych marek i agencji reklamowych.
Juniper prognozuje, że globalne wydatki na reklamę w przestrzeni mobilnej przekroczą w 2015 roku poziom 11 miliardów dolarów, w porównaniu do 3,1 miliarda dolarów w roku 2010.
W swoim raporcie firma badawcza wykazuje, że na fali rosnącej popularności aplikacji pobieranych ze sklepów Apple i innych dostawców, firmy coraz chętniej oferują dynamiczne reklamy wewnątrz aplikacji lub (tak jak Barclaycard i Volkswagen) tworzą własne aplikacje mające na celu zwiększenie ekspozycji marki i zaangażowania ze strony konsumentów.
Tymczasem reklamodawcy tacy jak Starbucks i L'Oreal stawiają na kampanie oparte na lokalizacji, w których wyznaczają konkretne strefy i kierują swoje wiadomości do użytkowników mobilnych urządzeń, którzy się w nich pojawią.
Jednocześnie analitycy przestrzegają marki przed ignorowaniem innych, bardziej tradycyjnych kanałów mobilnej dystrybucji. "O ile aplikacje na smartfony mogą być bardzo skuteczne w generowaniu widzialności marki, żadną miarą nie są one optymalnymi środkami w dotarciu z każdym produktem do docelowej grupy demograficznej. W wielu przypadkach o wiele bardziej efektywne mogą być proste, interaktywne kampanie opt-in oparte na wiadomościach SMS" - stwierdził Windsor Holden, autor raportu.
Dołącz do dyskusji: Juniper: 11 mld USD na mobilną reklamę w 2015 r.