Kamil Glik w kampanii społecznej przeciw hejtowi na Ślązaków
Jastrzębska Spółka Węglowa przy wsparciu Fundacji JSW zainicjowała kampanię społeczną „Nie oczerniaj górnika!”, która ma za zadanie przeciwdziałanie dyskryminacji pracowników sektora górniczego i mieszkańców Śląska w czasie pandemii koronawirusa. Ambasadorem akcji został piłkarz Kamil Glik.
Głównym zadaniem akcji jest zmiana postaw społeczeństwa wobec mieszkańców Górnego Śląska, a w szczególności górników.
– Naturalnym mechanizmem obronnym społeczeństwa w takich chwilach jest poszukiwanie kozła ofiarnego, którego będzie można obarczyć odpowiedzialnością za zaistniałą sytuację. Pretekstem do wyznaczenia tej roli mieszkańcom województwa śląskiego, a w szczególności ludziom związanym z górnictwem, stała się zwiększona liczba przeprowadzonych testów na koronawirusa na Śląsku i w śląskich kopalniach. Negatywne emocje znalazły ujście głównie w internecie, gdzie użytkownicy, zwabieni swoją anonimowością, szkalują górników, ich bliskich oraz mieszkańców całego regionu. Niestety, hejt wyszedł poza internet, a przypadki dyskryminacji i agresji zagościły na ulicach polskich miast – wyjaśnia w komunikacie Jastrzębska Spółka Węglowa.
fot. jsw.pl
Znani Ślązacy w kampanii "Nie oczerniaj górnika"
Do akcji przyłączyli się ludzie ze świata sportu, filmu, telewizji i muzyki, którzy są związani z regionem i środowiskiem górniczym, w tym m.in. Justyna Święty – Ersetic, mistrzyni Europy w biegu na 400 m, aktorka Sonia Bohosiewicz, członkowie kabaretów Kabaret Młodych Panów i Łowcy.B, trio muzyczne Frele, Piotr Kupicha z zespołu Feel oraz reprezentant Polski w piłce nożnej. Ambasadorem akcji jest rodowity jastrzębianin, piłkarz i reprezentant Polski Kamil Glik. Wszystkie osoby biorą udział w akcji pro bono.
W ramach akcji stworzono kampanię outdoorową. Kamil Glik pojawił się na billboardach miejskich obok hasła „Stop hejtowi! Nie oczerniaj górnika” – początkowo w Jastrzębiu Zdroju oraz sąsiednich gminach. Kampania obejmuje także media społecznościowe.
fot. jsw.pl
Każdy może zaangażować się w akcję - publikując post z bannerem akcji lub zmieniając swoje zdjęcie profilowe - pojawi się na nim wtedy belka z napisem „Nie oczerniaj górnika”.
– Wierzymy, że nasza kampania przywróci prawdziwy, pozytywny wizerunek Śląska, górników i branży wydobywczej – mówi Włodzimierz Hereźniak, prezes zarządu Jastrzębskiej Spółki Węglowej.
Za koncept i obsługę kampanii #NieOczerniajGórnika odpowiada agencja reklamowa ArtGroup. Na potrzeby kampanii stworzyła stronę www.nieoczerniaj.pl, na której można dowiedzieć się więcej o inicjatywie. Ponadto umieszczone na stronie narzędzie pozwoliło użytkownikom wygenerować post w ich facebookowym profilu oraz wyrażające poparcia zdjęcie profilowe.
Kampania reklamowa objęła media społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram) oraz outdoor.
Planowaniem i zakupem mediów zajęła się również ArtGroup.
Dołącz do dyskusji: Kamil Glik w kampanii społecznej przeciw hejtowi na Ślązaków