Kampania " Odnaleźć siebie"
Ogólnopolski Program Zmian Postaw Wobec Psychiatrii
Agencja On Board Public Relations przygotowała strategię komunikacyjną Ogólnopolskiego Programu Zmiany Postaw Wobec Psychiatrii "Odnaleźć siebie". Kampania ma charakter edukacyjny i jest prowadzona pod patronatem Ministra Zdrowia. Partnerem programu również Telewizja Polska.
Podstawowe cele rozpoczętej kampanii to przełamanie barier społecznych związanych z leczeniem zaburzeń psychicznych, edukacja społeczeństwa, pacjentów i ich rodzin na temat ogromnego znaczenia, jakie ma diagnostyka i wcześnie rozpoczęte leczenie, a także zbudowanie pozytywnego wizerunku psychiatrii wśród nauk medycznych.
Agencja On Board PR przygotowała strategię działań komunikacyjnych związanych z projektem oraz zajęła się obsługą medialną kampanii. W akcję włączyło się wiele instytucji i mediów. Patronat nad programem "Odnaleźć Siebie" objęli m.in. Minister Zdrowia, Biuro łącznika WHO w Polsce, senator Marek Balicki. Parterami medialnymi akcji są Telewizja Polska S.A., Radiostacja, SuperExpress, Dzień Dobry, Pani Domu, Zdrowie, Charaktery, Student News, MediWeb, Echo Nadwiślańskie oraz Wydawnictwo Medyk. Parterem kampanii jest firma farmaceutyczna Adamed.
Program, który współrealizuje On Board PR składa się z wielu elementów, wśród których najważniejsze to m.in. cykl spotkań "Symboliczny Gabinet Psychiatryczny" organizowanych w największych miastach Polski, szkolenia dla lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, wykłady dla lekarzy psychiatrów, edukacyjny program dla szkół. Wagę problemu, z którym postanowili zmierzyć się organizatorzy kampanii potwierdzają przeprowadzone w ramach programu badania opinii publicznej TNS OBOP. 77% pytanych przyznało, że niechętnie skorzystaliby z pomocy psychiatry z powodu wstydu i obaw przed opinią otoczenia. Równocześnie zaledwie 15% Polaków doradziłoby wizytę u lekarza tej specjalizacji osobie, u której zauważyliby pierwsze objawy zaburzeń psychicznych.
Dołącz do dyskusji: Kampania " Odnaleźć siebie"