SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampania „Po co cisnąć” zwraca uwagę na problem nieuwagi kierowców

Pod hasłem „Po co cisnąć” rozpoczęła się na nośnikach reklamy zewnętrznej kampania skierowana do kierowców. Działania mają zwrócić uwagę na to, by zwolnili, odłożyli telefon, odpoczęli. Realizują ją wspólnie Jet Line i Directors.

Twórcy kampanii przywołują dane „Europejskiego barometru odpowiedzialnej jazdy 2017”. Wynika z nich, że za główną przyczynę wypadków śmiertelnych na drogach Europejczycy uznają nieuwagę. Potwierdza to 57 proc. wszystkich respondentów w Europie, ale tylko 36proc. ankietowanych w Polsce.  

- „Ciśniemy”, bo łatwo znajdujemy usprawiedliwienie i pretekst, by naginać normy. Żyjemy w wiecznym pędzie, co w szczególności widać na drodze. Ciśniemy, tylko po co? Pomyśleliśmy, że zmiana postaw jest wyzwaniem, które warto podjąć. Postanowiliśmy wspólnie z Jet Line przygotować działania pro bono - opisuje Radek Miklaszewski, CEO agencji Directors.

Według „Europejskiego barometru odpowiedzialnej jazdy 2017” (ankietowano blisko 12,5 tysięcy respondentów z 11 krajów, w tym Polski), za najbardziej nieodpowiedzialne zachowanie za kierownicą polscy kierowcy uważają jazdę pod wpływem alkoholu i zbyt dużą prędkość. Polacy są bardziej wyrozumiali niż kierowcy z innych krajów dla sytuacji, w których jeździ się mimo niewyspania i zmęczenia oraz dla korzystania w trakcie jazdy z telefonów komórkowych i prowadzenia aut pod wpływem leków, mogących wpływać na koncentrację.

44 proc. Polaków (i 38 proc. Europejczyków) uważa senność za jedną z najczęstszych przyczyn wypadków śmiertelnych na autostradach. 14 proc. kierowców w Polsce i w Europie potwierdziło, że w związku z chwilową nieuwagą albo zaśnięciem zjechało na pas awaryjny lub pobocze, a 38 proc. Polaków (i 41proc. Europejczyków) przyznaje się do jazdy mimo dużego zmęczenia fizycznego.

Akcja „Po co cisnąć” rozpoczęła się w lipcu i będzie trwała w wakacje na nośnikach Motorway 12x4 m należących do Jet Line. Inicjatorem jest Jet Line, za kreację odpowiada agencja Directors, która przygotowała kilka różnych odsłon graficznych. Produkcja kampanii należy do SynchroLAB.

Dołącz do dyskusji: Kampania „Po co cisnąć” zwraca uwagę na problem nieuwagi kierowców

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pony
wolę akcję "Nie bądź głupi, nie daj się zabić!"
odpowiedź
User
wincey & wincey
wybitna kreacja. czekamy na wincey...
odpowiedź