Kampania społeczna TVP
Telewizja Polska aktywnie włączyła się w kampanię społeczną '1 % podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego'.
W ramach tej akcji TVP przygotowała i wyprodukowała specjalne spoty. Będą one emitowane na antenie telewizji publicznej. Informacje o kampanii pojawią się także w programach informacyjnych, publicystycznych i reportażach.
Celem kampanii jest poinformowanie wszystkich płacących podatki o możliwości przekazania 1 procenta należnej fiskusowi sumy na rzecz dowolnie wybranej organizacji pożytku publicznego.
Taka możliwość istnieje od 1 stycznia 2004 roku. Stworzyły ją zapisy ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. W roku ubiegłym skorzystało z niej zaledwie 4 % podatników przekazując na cele społeczne ok. 40 milionów złotych. Gdyby udało się zachęcić wszystkich płacących podatki, organizacje pożytku publicznego mogłyby otrzymać nawet 300 milionów złotych.
Wciąż jednak zbyt mało osób wie, że może przekazać część swojego podatku na cel dobroczynny. Upowszechnieniu tej wiedzy ma służyć przygotowany przez TVP 30-sekundowy spot zachęcający do przekazania jednego procenta podatku dla wybranej organizacji pożytku publicznego.
Spot jest emitowany już od 13 stycznia. Pojawi się na antenie kilkaset razy. Ma spełnić dwa zadania: po pierwsze poinformować o możliwości przekazywania części podatku na cele społeczne, a po drugie wskazać źródła dodatkowych informacji na temat organizacji będących beneficjentami tej kampanii i samego mechanizmu przekazywania pieniędzy.
Kampania, której hasłem jest "Mały wielki procent" powstała we współpracy z partnerami społecznymi skupionymi wokół Rady 1%. Miejsca przedstawione w spotach są autentyczne. Bohaterami spotów są ludzie, którzy przekazali jeden procent swojego podatku na cele społeczne.
Nie wyróżniamy żadnej konkretnej organizacji. Kampania ma służyć wszystkim organizacjom pożytku publicznego działającym w Polsce.
TVP
Dołącz do dyskusji: Kampania społeczna TVP