Kampania w tv: PO - 4,2 mln zł, PiS - 3,6 mln zł, SLD i Palikot w tyle
Od lipca Platforma Obywatelska na reklamy w telewizji wydała 4,21 mln zł, a Prawo i Sprawiedliwość - 3,59 mln zł. Spoty PO były emitowane ponad 800 razy, a PiS-u - 380 razy.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od początku lipca do 18 września polskie partie polityczne na płatne reklamy w telewizji przeznaczyły 8,25 mln zł. Zdecydowaną większość tej kwoty przypadła na PO i PiS. SLD wydał na reklamy telewizyjne tylko 388 tys. zł, a Ruch Poparcia Palikota - zaledwie 62 tys. zł.
PiS jako jedyna partia reklamowała się w telewizji już w lipcu, natomiast w sierpniu wykupiła... tylko jedną reklamę. Spoty PO były emitowane ogółem 817 razy, czyli ponad dwa razy więcej niż reklamy PiS-u. SLD wykupił 147 emisji swoich spotów, a RPP - tylko 23.
Kampania telewizyjna we wrześniu zdecydowanie nabrała tempa: przez 18 dni tego miesiąca spoty partii zostały pokazane prawie 650 razy, podczas gdy przez cały sierpień - niemal 530 razy. Koszt wrześniowych emisji to 3,42 mln zł, koszt sierpniowych - 2,29 mln zł, a koszt lipcowych - 2,54 mln zł.
Reklamy partii politycznych w telewizji | |||||
koszt (tys. zł) | emisje | zasięg (proc.) | zasięg (mln) | GRP | |
lipiec | |||||
PiS | 2 544 | 192 | 72,87% | 26,04 | 660,20% |
sierpień | |||||
PiS | 4 | 1 | 0,61% | 0,22 | 0,61% |
PO | 2 245 | 479 | 74,20% | 26,52 | 628,22% |
SLD | 44 | 47 | 7,93% | 2,83 | 17,05% |
wrzesień | |||||
PiS | 1 041 | 187 | 66,67% | 23,83 | 316,45% |
PO | 1 969 | 338 | 73,69% | 26,34 | 436,73% |
SLD | 344 | 100 | 45,90% | 16,4 | 131,92% |
RPP | 62 | 23 | 12,53% | 4,48 | 16,55% |
Dołącz do dyskusji: Kampania w tv: PO - 4,2 mln zł, PiS - 3,6 mln zł, SLD i Palikot w tyle