Katolicka Agencja Informacyjna: wpływy 15 proc. w dół, 91 tys. zł straty
W ub.r. przychody sprzedażowe Katolickiej Agencji Informacyjnej zmalały z 3,54 do 3 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się z 81,6 do 91,3 tys. zł.
Wpływy Katolickiej Agencji Informacyjnej z platform Aleteia i Magnificat zmalały rok do roku z 1.69 do 1,52 mln zł. Przychody z serwisu agencyjnego w ub.r. wyniosły 706 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej firma zanotowała 679,8 tys. zł z serwisu prasowego i 65,2 tys. zł z audioKAI.
W sprawozdaniu z działalności KAI wyliczyła, że z jej serwisu informacyjnego korzysta 101 redakcji i firm z branży mediów, m.in. Telewizja Polska, Polskie Radio i Polsat. Natomiast serwis internetowy eKAI.pl zanotował 3,2 mln użytkowników i 13,5 mln odsłon, rekordowe wyniki osiągnął w marcu ub.r.
Wartość uzyskanych dotacji zmalała z 530,7 do 437,1 tys. zł, przychody reklamowe - z 269,1 do 261,3 tys. zł, a z konferencji - ze 118,8 do 53,1 tys. zł.
Za to przychody z Internetowego Dziennika Katolickiego zwiększyły się z 246,4 do 321,1 tys. zł. Z usługi korzysta prawie 14 tys. użytkowników, głównie duchownych, prenumeratę wykupiło 29 diecezji.
Mniej na Aleteia, Magnificat i konferencje
Wydatki Katolickiej Agencji Informacyjnej na platformy Aleteia i Magnificat zmalały rok do roku z 1,68 do 1,61 mln zł.
Koszty wynagrodzeń redakcji wyniosły w ub.r. 965,1 tys. zł, a pozostałych pracowników - 464,3 tys. zł (w 2019 roku nakłady w tym zakresie sklasyfikowano inaczej).
W ub.r. w zespole KAI było zatrudnionych średnio 14 osób na etacie, w tym 7 dziennikarzy i dwóch redaktorów serwisu eKAI.pl. Ponadto 10 pracowników etatowych zajmuje się serwisem Aleteia.pl. Po wybuchu epidemii KAI oszczędziła 103 tys. zł
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Nakłady na reklamy i promocję zmniejszyły się z 83,8 do 69,3 tys. zł, a na konferencje - z 36,7 do 24,6 tys. zł.
Przychody z dotacji poszły w dół z 530,7 do 439,8 tys. zł, pozostałe nakłady operacyjne wzrosły z 10,2 do 29,7 tys. zł, a koszty finansowe - z 27,1 do 29,5 tys. zł.
KAI z większą stratą
Ujemne wyniki rentowności Katolickiej Agencji Informacyjnej nieco się pogorszyły. Co prawda strata sprzedażowa zmalała z 583,1 do 518,2 tys. zł, natomiast strata operacyjna wzrosła z 60,5 do 67,9 tys. zł, a strata brutto i netto - z 81,6 do 91,3 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Katolicka Agencja Informacyjna: wpływy 15 proc. w dół, 91 tys. zł straty