Kino Polska TV zwiększył zysk. Chce mocniej współpracować z Canal+
W zeszłym kwartale grupa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 1,6 proc. do 74,05 mln zł i zysku netto z 8,73 do 10,31 mln zł. W całym półroczu straty zanotowały nadawane naziemne kanały Zoom TV i Stopklatka.
W całej pierwszej połowie br. przychody grupy Kino Polska TV zwiększyły się ze 139,34 do 144,8 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych ze 109,16 do 112,37 mln zł zysk EBITDA poszedł w górę z 57,31 do 60,47 mln zł, zysk operacyjny - z 26,51 do 30,52 mln zł, a zysk netto - z 21,44 do 23,77 mln zł.
Półroczne przychody z emisji zwiększyły się o 7,9 proc. rdr i stanowiły 52,8 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam były niższe o 0,6 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 36 proc. Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 47,6 mln zł (+1,9 proc. rdr) i stanowiły 32,9 proc. całkowitych przychodów grupy.
- Przychody ze sprzedaży reklam w kanale Stopklatka spadły w analizowanym okresie o 8% r/r (- 1 802 tys. zł). Kanały marki Kino Polska wygenerowały o 19% mniej przychodów z reklamy (- 2 050 tys. zł), natomiast wzrost na kanałach filmowych marki FilmBox i kanałach tematycznych wyniósł 19% (+ 1 525 tys. zł), co jest także efektem wyższych przychodów na kanale Kino TV oraz rosnących wpływów z rynku czeskiego. Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego stacji Zoom TV są wyższe o 18% w porównaniu do analogicznych miesięcy poprzedniego roku ( +1 895 tys. zł) - wyliczono w sprawozdaniu firmy.
Gorsze wyniki stacji Kino Polska
Łączne przychody z kanałów FilmBox i stacji tematycznych poszły w górę z 71,19 do 78,56 mln zł, a ich z 20,62 do 26,46 mln zł. Za to kanały Kino Polska zanotowały spadek wpływów z 19,07 do 16,83 mln zł i zysku z 10,14 do 7,45 mln zł, a Stopklatka TV - spadek przychodów z 23,19 do 21,52 mln zł i rentowności z 5,19 mln zł zysku do 1,32 mln zł straty.
Natomiast Zoom TV przy wzroście przychodów z 10,36 do 12,25 mln zł zmniejszył stratę z 8,13 do 1,32 mln zł.
Szersza współpraca z Canal+
- Rosnąca synergia pomiędzy Grupą Canal+ i Grupą Kino Polska, przełożyła się już na wzrost wyników finansowych, pragniemy kontynuować ten trend. Grupa Kino Polska będzie też mogła liczyć na kolejne wspólne projekty z Canal+ Polska - zapowiada w komunikacie prasowym Erwan Luherne, członek zarządu Kino Polska TV i CEO SPI International.
- Jako grupa medialna zajmujemy piąte miejsce pod względem oglądalności na polskim rynku telewizyjnym. Warto również podkreślić, że wzajemna współpraca umacnia pozycję rynkową i negocjacyjną w obszarze reklamy całej Grupy Canal+ w Polsce - podkreśla.
Niedawno Canal+ sfinalizował przejęcie pozostałych 30 proc. udziałów spółki Digital SPI International, do której należy 66 proc. akcji Kino Polska TV. W komunikacie giełdowym Kino Polska TV podano, że Canal+ 30 proc. udziałów spółki Digital SPI International kupił od Hildy Uziyel.
Transakcję ogłoszono w połowie kwietnia br. Równocześnie ze SPI International pożegnali się zarządzający koncernem Berk Uziyel i Loni Farhi. Ich obowiązki przejęli Erwan Luherne, dyrektor ds. integracji biznesowej w Canal+ International oraz Jeroen Bergman, członek zarządu Grupy M7 należącej do Canal+. Luherne został dyrektorem zarządzającym SPI International, a Bergman odpowiada za kontent i rozwój biznesu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Miesiąc później Erwan Luherne dołączył do zarządu Kino Polska TV, a odwołany został Berk Uziyel. Natomiast na początku czerwca ze stanowisk prezesa Kino Polska TV i jej spółki zależnej Stopklatka zrezygnował Bogusław Kisielewski, związany z nadawcą przez prawie 20 lat. Zmiany nastąpiły też w radzie nadzorczej Kino Polska TV.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV zwiększył zysk. Chce mocniej współpracować z Canal+