Powstaje kodeks influencer marketingu
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy rozpoczęły współpracę, mającą na celu wypracowanie i wprowadzenie standardów i edukacji rynku w kontekście influencer marketingu.
W 2021 roku powstała Grupa Robocza Influencer Marketing IAB Polska, która od początku angażuje się w wiele nowatorskich dla tego obszaru inicjatyw. Obecnie przedstawiciele Grupy pracują nad Kodeksem Dobrych Praktyk Influencer Marketingu IAB Polska, w które zaangażowana jest również Rada Reklamy. Celem przedsięwzięcia jest zaadresowanie do reklamodawców i agencji optymalnych rozwiązań dotyczących poruszania się po influencer marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa marki.
Zobacz: Publicis Groupe wprowadza kodeks z zasadami współpracy dla influencerów
IAA Polska i IAB Polska pracują nad kodeksem influencer marketingu
W listopadzie ubiegłego roku IAA Polska uruchomiło inicjatywę branżowego Okrągłego Stołu Influencer Marketingu, którego celem jest
wypracowanie zestawu zasad umożliwiających zrównoważony, etyczny i bezpieczny rozwój tej części rynku komunikacji marketingowej w Polsce.
- W toku prac zaobserwowaliśmy wzajemnie pokrywające się obszary zainteresowań, które wymagały spójnego podejścia. Wyszliśmy więc z inicjatywą połączenia sił i kontynuacją projektów wspólnie w gronie specjalistów z obu organizacji – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. – Współpraca IAB Polska i IAA Polska będzie odbywać się na zasadzie jasnego podziału ról osób odpowiedzialnych za poszczególny zakres działań. Zapewni to dynamikę pracy oraz osiągnięcie spójnych i skutecznych rezultatów – dodaje.
W celu stworzenia spójnego przekazu dla branży reklamowej IAB Polska i IAA Polska opracują wytyczne, które ułatwią pracę reklamodawcom oraz agencjom nad realizacją działań marketingowych z udziałem influencerów, jednocześnie zapewniając jednolite stosowanie zasad. Efekty prac będą konsultowane w szerszym gronie z uwzględnieniem opinii płynących z rynku oraz od innych organizacji.
Pierwsze postanowienia w sprawie współpracy już zapadły, a początek prac odnośnie kalibracji działań zaplanowany jest na marzec tego roku.
- Współdziałanie naszych organizacji daje szanse na skuteczne wypracowanie standardów, które ułatwią współpracę pomiędzy wszystkimi uczestnikami łańcucha wartości – od twórców począwszy, przez platformy i agencje, na klientach i ich systemach implementacji skończywszy. Zależy nam także na wypracowaniu takiej formuły działania, by w sposób ciągły wspólnie dbać o rozwój i poszanowanie uzgodnionych standardów rynkowych - mówi Jacek Olechowski, przewodniczący rady nadzorczej IAA Polska.
Dołącz do dyskusji: Powstaje kodeks influencer marketingu