"Komórkowy" chip Hitachi
Hitachi opracowało nowy układ elektroniczny dedykowany dla telefonów komórkowych, który przyspiesza pięciokrotnie przetwarzanie obrazów
Dzięki nowemu chipowi animowane postacie z gier będą mogły poruszać się szybciej, a obraz będzie dużo płynniejszy.
Nowość Hitachi jest wyposażona w technologię Java, która wykorzystywana jest do animacji ruchomych obrazów. Firmie udało się osiągnąć tak znaczne przyspieszenie dzięki implementacji sprzętowej zadań, które dotychczas wykonywane były przez oprogramowanie. Obecnie telefony komórkowe są w stanie przetwarzać obrazy ruchome z szybkością ok. 10 klatek na sekundę, a układ Hitachi podnosi tą wartość do 46 klatek na sekundę. To zbliżona wartość do tej, którą osiąga konsola do gier Sony PlayStation 2.
Drugą niezwykle istotną zaletą nowego urządzenia jest zmniejszenie aż o 90% zużycia energii, co w przypadku telefonów komórkowych oznacza zwiększenie czasu działania urządzenia i to w znacznym zakresie. Hitachi planuje sprzedaż swojego wynalazku jako rozwiązania zintegrowanego z procesorami graficznymi stosowanymi w telefonach komórkowych.
Układ Hitachi jest istotnym osiągnięciem branży, szczególnie mając na względzie fakt, że producenci gier coraz intensywniej wkraczają w obszar „komórkowy”. Planują oni udostępnić użytkownikom telefonów te tytuły, które odniosły sukces na platformie konsol. Są to m.in. takie megahity jak: "Dragon Quest" czy "Final Fantasy". Analitycy przewidują, że liczba posiadaczy telefonów komórkowych, którzy swoje „cacka” będą wykorzystywać do grania, będzie gwałtownie rosła.
Dołącz do dyskusji: "Komórkowy" chip Hitachi