Kontrola jakości działań merchandisingowych
Nieaktualne materiały reklamowe, niewłaściwa ekspozycja ulotek i plakatów, nieprofesjonalne ich wykonanie - to niektóre rezultaty audytu jakości działań merchandisingowych, przeprowadzonego w poznańskich bankach przez PMT Marketing System.
Badanie pokazało istotne różnice w jakości tego typu działań pomiędzy bankami, a co więcej pomiędzy poszczególnymi oddziałami danego banku.
Impulsem do przeprowadzenia audytu były wyniki badania "Funkcje merchandisingu w marketingu bankowym", zrealizowanego w czerwcu br. na zlecenie PMT Marketing System przez firmę Pentor - Poznań. Wyniki pokazały, że menadżerowie pozytywnie oceniają działania merchandisingowe prowadzone w ich bankach. Aż 66 proc. menadżerów było zdania, że obecny system ekspozycji materiałów reklamowych "działa dobrze", dlatego firma PMT Marketing System postanowiła to sprawdzić - czytamy wkomunikacie prasowym.
Okazuje się, że w 15 proc. placówek bankowych znaleziono nieaktualne materiały reklamowe. W prawie połowie badanych oddziałów, ulotki rozłożone były poza przeznaczonymi do tego stojakami, a niemal w co 10 oddziale można było spotkać materiały reklamowe wykonane samodzielnie kolorowymi pisakami lub na komputerach przez pracowników oddziałów. Często spotykano również plakaty powieszone nie na specjalnych nośnikach, lecz na ścianach i tablicach przy użyciu pinezek lub taśmy klejącej.
"W niektórych bankach działania merchandisingowe realizowane są na zadowalającym poziomie, ale w niektórych merchandising w ogóle nie jest stosowany. Aż 77 proc. badanych przez nas oddziałów nie stosuje prezentacji blokowej, która polega na umieszczaniu w bezpośrednim sąsiedztwie plakatów i ulotek reklamujących ten sam produkt. Wykorzystanie tej techniki pozwala znacznie zwiększyć widoczność ekspozycji" - wyjaśnił Michał Klincewicz z PMT Marketing System.
Dołącz do dyskusji: Kontrola jakości działań merchandisingowych