L'Oréal nie wybieliło skóry Beyoncé
Firma kosmetyczna L'Oréal zaprzeczyła, jakoby zmieniła na niecojaśniejszy kolor skóry piosenkarki Beyoncé Knowles na potrzebyprowadzonej z jej udziałem kampanii reklamowej. Takie zarzutypojawiły się na oficjalnej stronie internetowej artystki.
W kampanii reklamowej L'Oréal prowadzonej od września ubiegłegoroku w magazynach modowych Beyoncé Knowles ma nieco jaśniejszyodcień skóry niż na innych zdjęciach. Ta różnica zostaładostrzeżona przez użytkowników oficjalnej strony internetowejartystki.
Zauważył to również Eric Deggans, przewodniczący komitetumonitorującego media działającego w ramach Narodowego ZjednoczeniaCzarnoskórych Dziennikarzy, który stwierdził, że skóra piosenkarkiw reklamie jest bledsza niż w rzeczywistości. - Reklamodawcy imedia powinni zwracać na to uwagę, nawet jeśli takie różnicepojawiają się mimowolnie w trakcie produkcji przekazów promocyjnych- dodał.
Jednak firma kategorycznie zaprzeczyła, że w jakikolwiek sposóbzmieniła na potrzeby kampanii kolor skóry Beyoncé Knowles. Rzecznikprasowy artystki dodał, że mimo zauważalnej różnicy w jej wyglądziei tak jest ona bez problemów rozpoznawalna w reklamie, dzięki czemuprzekaz zachowuje swój sens.
Beyoncé Knowles podpisała kontrakt reklamowy z L'Oréal w 2001roku, otrzymując na początek 4,7 mln dolarów za promowanie markiprzez 5 lat. W tym czasie miała każdego roku przez 10 dni być dowyłącznej dyspozycji firmy, a ponadto zachowywać mniej więcej takisam wygląd, w tym zwłaszcza nie zmieniać radykalnie niczego wswoich włosach.
W ubiegłym roku L'Oréal został upomniany przez brytyjską radęreklamy za stwierdzenie, że tusz do rzęs L'Oréal pozwala jeprzedłużać, do czego przekonywała reklama z aktorką Penélope Cruz.Okazało się jednak, że dłuższe rzęsy Cruz nie zawdzięczapreparatowi L'Oréal.
Dołącz do dyskusji: L'Oréal nie wybieliło skóry Beyoncé