SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

L'Oreal Polska kontra Oceanic: reklama AA Eco z hasłem „Czuła natura nie uczula” wprowadzała w błąd

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że billboardy kosmetyków AA Eco (produkowanych przez firmę Oceanic) z hasłem „Czuła natura nie uczula” mogły wprowadzać odbiorców w błąd. Skargę na te reklamy złożyła firma L'Oreal Polska.

Komisja Etyki Reklamy zajęła się billboardami AA Eco po otrzymaniu skargi od L'Oreal Polska, w której oceniono, że zawarte w nich hasło „Czuła natura nie uczula” tworzy fałszywe wyobrażenie o tym produkcie. Taki slogan rodzi bowiem u odbiorców mylne przekonanie, że kosmetyki naturalne są bezpieczniejsze i mniej szkodliwe niż inne, gdyż nie powodują uczuleń, tymczasem jak powszechnie wiadomo naturalne składniki, takie jak np. pyłki roślin, olejki eteryczne czy niektóre owoce, zawierają wiele substancji uczulających.

L'Oreal Polska poparła te argumenty wynikami zleconego przez siebie badania opinii publicznej. 69 proc. osób oglądających billboard zinterpretowało jego treść w ten sposób, że ogólnie kosmetyki naturalne nie uczulają, natomiast dla 64 proc. hasło „Czuła natura nic uczula” oznacza, iż kosmetyki z dodatkiem sztucznych składników są bardziej uczulające niż te oparte wyłącznie na naturalnych składnikach. Firma zwróciła uwagę, że tym samym przekaz dezawuuje kosmetyki niebędące produktami naturalnymi, sugerując, że w przeciwieństwie do kosmetyków naturalnych uczulają one skórę.

Zarządzająca marką AA Eco firma Oceanic zadeklarowała, że dysponuje pełną dokumentacją potwierdzającą właściwości tych kosmetyków. Przedsiębiorstwo podkreśliło, że slogan „Czuła natura nie uczula” w żadnym stopniu nie dezawuuje innych producentów lub ich produktów, bo nie zawiera w sobie żadnego elementu porównawczego ani oceniającego. Zresztą zdecydowaną większość portfolio firmy stanowią kosmetyki oparte na składnikach syntetycznych, więc ich krytykowanie zdecydowanie nie leży w jej interesie.

Przedstawiciele Oceanica poinformowali, że na zarzuty L'Oreal Polska odpowiedzieli podczas bezpośredniego spotkania już we wrześniu ub.r. Firma zaznaczyła, że otrzymała w tej sprawie ekspertyzę prof. dr hab. Ewy Nowińskiej, jednego z najwybitniejszych specjalistów w zakresie własności intelektualnej i nieuczciwej konkurencji. Nowińska jednoznacznie oceniła, że slogan „Czuła natura nie uczula” jest zgodny z prawem. Natomiast badanie tego przekazu zlecone przez L'Oreal Polska zdaniem przedstawicieli Oceanica jest tendencyjne, ponieważ skupia się na samym haśle, a nie uwzględnia jego kontekstu.

Jednak Komisja Etyki Reklamy nie podzieliła tych argumentów, uznając, że billboardy AA Eco naruszyły przepisy kodeksu branżowego, wykorzystując brak doświadczenia lub wiedzy konsumentów i w efekcie mogąc wprowadzać ich w błąd. Reklamy sugerowały bowiem, że kosmetyki AA Eco w ogóle nie uczulają, tymczasem zawarte w nich składniki mogą powodować uczulenie, przykładowo u osób wykazujących nadwrażliwość na któryś z nich.

Dołącz do dyskusji: L'Oreal Polska kontra Oceanic: reklama AA Eco z hasłem „Czuła natura nie uczula” wprowadzała w błąd

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Domiq
Jestem żywym przykładem tego, że kosmetyki AA moga uczulać. Mnie uczulają, i to bardzo, dlatego nie moge ich używać.
0 0
odpowiedź
User
ekspert
to prawda, słabe te kosmetyki
0 0
odpowiedź
User
Przegrywając w uczciwej rywalizacji, chwycili się brzytwy:)
Kto potrafi odczytać skład chemiczny kosmetyków lub wpadł na to, by sprawdzić, czym one są i jaką pełnią funkcje w słoiczku, przyjrzy się cenie i praktykom koncernowym ten szybko przytomnieje i uważa na loreminy. Osobiście wolałabym mieć zmarchy jak Wielkie Rowy Afrykańskie, niż się w tym babrać. Jestem warta więcej:)

AA i AA ECO to różne linie kosmetyków.
Za pierwszą także nie przepadam, druga jest REWELACYJNA.
0 0
odpowiedź