LIBERTY GROUP dla HOOP S.A.
Od kwietnia br. firma konsultingowa PR - Liberty Group - zajmie się realizacją kampanii PR dla krajowego producenta napojów i wody mineralnej - firmy HOOP S.A.
Strategia działań PR będzie prowadzona jednoczenie na dwóch płaszczyznach: Corporate PR i Product PR.
Zadaniem Liberty Group jest odświeżenie wizerunku HOOP S.A. jako wiodącego producenta napojów i wód mineralnych w Polsce. Jednocześnie agencja przygotuje działania mające na celu budowę nowego wizerunku spółki wśród grupy docelowej mediów finansowych oraz skierowanych do społeczności inwestycyjnej, która przedstawi HOOP S.A. jako grupy kapitałową, która umacnia swoja pozycję poprzez akwizycje na rynku spedycyjnym i logistycznym ( np. Pomorskie Centrum Dystrybucji ). Taktyka budowania silnej pozycji na lokalnym rynku ma pozwolić firmie HOOP na lepszą pozycję negocjacyjną z sieciami handlowymi ( Biedronka, Geant, Makro ) po otwarciu polskiego rynku w ramach struktur UE.
''Działania te są kontynuacją strategii umacniania pozycji firmy HOOP S.A. na rynku przed akcesją Polski do UE. Mając na uwadze fakt możliwości pojawienia się na naszym rynku nowych graczy spółka stara się zintensyfikować swoje działania zmierzające do silniejszej obecności w sieciach sprzedaży oraz kanałach dystrybucji '' - Robert Niczewski, Doradca HOOP S.A.
Kampania informacyjna będzie prowadzona w krajowych i zagranicznych mediach o profilu finansowym - w tym newsletterach inwestycyjnych docierających do międzynarodowych firm obserwujących polski rynek (Northrup Financial Newsletter, EuroMoney, SII Newsletter...). Elementem składowym działań Corporate PR będzie również dbanie o wizerunek polskiej spółki giełdowej wśród mediów finansowych - komunikacja wyników finansowych oraz realizacji planów inwestycyjnych na rynku rosyjskim.
Kolejnym projektem, którym zajmie się Liberty Group będą działania komunikacyjne PR dla wody mineralnej Arctic. Całość kampanii Arctic w 2004 roku będzie składała się z trzech etapów: działań PR mających na celu odświeżenie wizerunku gwiazdy Cidy Crawford na łamach polskich mediów, kampanii reklamowej (bilboard, prasa, TV ) oraz obsługi PR planowanej wizyty światowej sławy modelki w Polsce.
'' HOOP S.A. ostatecznie podpisał przedłużenie umowy z Cindy Crawford na udział gwiazdy w kampanii wody mineralnej Arctic. Jest to naturalna decyzja firmy, której zeszłoroczny pomysł kreatywny przyniósł ogromny sukces zarówno na poziomie wzrostu wskaźnika rozpoznawalności marki (brand recognition )- z 10 % do 51 % ( dane : Konoulty Research ) jak i wyników sprzedaży - 60 % wzrost w porównaniu z rokiem 2002. Na uwagę zasługuje również fakt, iż udział wody mineralnej Arctic w rynku wzrósł w 2003 roku z 4,8 % do 6,6 %. '' - mówi Jędrzej Szynkarczuk, Dyrektor Marketingu HOOP S.A..
Zeszłoroczny kontrakt, opiewający na sumę 10 mln PLN, był jednym z największych wydarzeń reklamowych w Polsce. Kampanii towarzyszyły intensywne działania PR w prasie oraz TV.
W tym roku HOOP S.A. planuje ponownie wykorzystać zjawisko Celebrity Worship Syndrome ( syndrom uwielbienia dla sławnych osobistości ). Nieoficjalnie mówi się, że gwiazda przyjedzie do Polski na przełomie czerwca i lipca tego roku w celu osobistego udziału w wydarzeniu zorganizowanym przez producenta wody Arctic. Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli Arctic, Cindy Crawford będzie podkreślała zalety wody jako części jej aktywnego życia codziennego. Kampania prowadzona będzie w tytułach prasy kobiecej (Tele Tydzień, Tele Świat, Naj, Claudia, Glamour, Cosmo ), magazynach fitness (Shape, Lady Fitness, Men's Health, Vita, Samo Zdrowie) oraz wybranych tytułach męskich.
Głównym komunikatem działań PR będzie podkreślenie jakości wody mineralnej Arctic oraz wzmocnienie wizerunku wody jako odpowiedniej dla osób aktywnych fizycznie. Temu posłuży kampania informacyjna oraz zacieśnienie współpracy z wiodącymi sieciami klubów fitness w kraju : Gymnasion, World Class.
''Już w zeszłym roku połączyła nas bliska współpraca z World Class podczas organizacji Międzynarodowych Mistrzostw Świata Kobiet w Fitness. Ten etap ma zostać poszerzony o wspólną kampanię promującą zalety wody Arctic w klubach World Class oraz sprzedaż produktu na terenie klubów '' - podkreśla Robert Niczewski.
Dołącz do dyskusji: LIBERTY GROUP dla HOOP S.A.