Lidl najaktywniejszą reklamowo marką w telewizji w 2017 roku, Ibuprom liderem wzrostu
Drugi rok z rzędu sieć sklepów Lidl została najaktywniejszą reklamowo marką w telewizji w ubiegłym roku – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Podium uzupełniają telekomy – Plus i Orange. Liderem wzrostu była marka leku przeciwbólowego Ibuprom, której wskaźnik aktywności reklamowej był w ub.r. o 55 proc. wyższy w 2016.
W ubiegłym roku do szesnastu zwiększyło się grono marek, które przekroczyły próg 20 000 GRP (wskaźnik aktywności reklamowej) w grupie wszystkich odbiorców. Mimo prawie 10-procentowego spadku w relacji rdr., na czele rankingu utrzymał się Lidl. Pozostałe miejsca zajęły Plus (awans o cztery pozycje), i Orange. Zeszłoroczny wicelider – T-mobile wypadł poza pierwszą trójkę, stając się jednocześnie liderem spadków (-26 proc.).
- W przeciwieństwie do zestawienia obejmującego aktywność marek w telewizji w 2016 roku, w którym wiele brandów zmieniło swoją pozycję w porównaniu z poprzednim rokiem, w podsumowaniu 2017 roku 5 brandów utrzymało swoją pozycję. Do rankingu dołączyły trzy marki Winiary, Nestle oraz Ibuprom, które zwiększyły aktywność reklamową o odpowiednio 48 proc., 55 proc. i 50 proc. - mówi Bartosz Zientek, group account director, Codemedia.
Najsilniej reprezentowane w rankingu są branże retail oraz telekomunikacja. Obie jednak zakończyły 2017 rok z mniejszą ilością GRP (spadek o odpowiednio 12 proc. i 6 proc.). Spowodowało to spadek ich udziału w całym rankingu - z 85 proc. w 2016 roku na 74 proc. w 2017 roku. Po raz pierwszy do zestawienia weszła marka leku.
- Po raz pierwszy wśród marek, które przekroczyły próg 20 000 GRP pojawiła się marka farmaceutyczna - Ibuprom, będąca jednocześnie tegorocznym liderem dynamiki aktywności (+55 proc. rdr). Tuż poza rankingiem znalazła się druga marka z portfolio USP – APAP, której zabrakło jedynie 620 GRP – wskazuje Bartosz Zientek.
Marki z branży finansowej, które przekroczyły próg 20 tys. GRP w 2016 w analizowanym okresie zmniejszyły aktywność w telewizji – marka Vivus.pl wypadła z zestawienia, a ostatni jej przedstawiciel – Provident uplasował się zaledwie na piętnastym miejscu.
- Do drzwi rankingu puka również marka Pyszne.pl, której zabrakło 1,5 tysiąca GRP aby się w nim znaleźć. Warto zwrócić uwagę na jej dynamikę która wyniosła 140 proc. Jeśli utrzyma się na podobnym poziomie w 2018 roku uplasuje się wysoko w kolejnym zestawieniu – dodaje Zientek.
Ranking najaktywniejszych marek w telewizji jest przygotowywany cyklicznie przez dom mediowy Codemedia. W zestawieniu obejmującym 2017 rok po raz pierwszy zostały uwzględnione dane TSV+2.
Dołącz do dyskusji: Lidl najaktywniejszą reklamowo marką w telewizji w 2017 roku, Ibuprom liderem wzrostu