„Love Never Lies” zamiast „Mam talent!”. Producentowi ubyła jedna trzecia zysku
Producent telewizyjny FremantleMedia Polska, od lat zajmujący się realizacją m.in. serialu „Na Wspólnej” i programu „Rolnik szuka żony”, w ub.r. zanotował spadek przychodów o 4 proc., a jego zysk netto zmalał o 0,9 mln zł.
Przychody sprzedażowe FremantleMedia Polska w ub.r. zmniejszyły się z 64,92 do 62,19 mln zł. To głównie skutek spadku wpływów z produkcji podstawowej - z 57,2 do 55,51 mln zł. Natomiast sprzedaż licencji zmalała z 6,3 do 5,98 mln zł, a praw autorskich - z 710,5 do 707,9 tys. zł.
Wpływy od kontrahentów z Polski poszły w dół z 54,13 do 41,57 mln zł. Firma od lat zajmuje się produkcją telenoweli „Na Wspólnej” dla TVN i programu „Rolnik szuka żony” dla Telewizji Polskiej (jesienią ub.r. jego dziesiąty sezon oglądało średnio 2,14 mln osób). Dla TVN odpowiada też za realizację talent-show „Mam talent!”, który w ub.r. nie miał premierowej odsłony (nową serię pokazano wiosną br.). Natomiast dla publicznego nadawcy wyprodukowała teleturniej „Wiesz czy nie wiesz?” z Tomaszem Kammelem, który na antenie TVP1 zadebiutował wiosną ub.r.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dużo większym obszarem działalności niż rok wcześniej okazał się dla FremantleMedia Polska streaming. W ub.r. firma wyprodukowała reality-show „Love Never Lies Polska” dla Netfliksa i polską wersję programu „Power Women” dla Viaplay. W efekcie przychody spółki z USA poszły w górę z 10,8 do 16,48 mln zł, a z Wielkiej Brytanii - z zera do 4,05 mln zł.
Działalność operacyjna spółki w ub.r. kosztowała 60,47 mln zł, po spadku o 2,9 proc. z 62,27 mln zł przed rokiem. O ile wydatki na usługi obce wzrosły z 39,87 do 41,12 mln zł, o tyle koszty wynagrodzeń zmalały z 17,36 do 15,3 mln zł, zużycia materiałów i energii - z 1,69 do 1,09 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 2,37 do 1,84 mln zł.
Pozostałe wpływy operacyjne firmy poszły w górę z 89,1 do 227,7 tys. zł, natomiast przychody finansowe zmalały z 794,3 do 674,5 tys. zł, a koszty finansowe - z 223,4 do 204,5 tys. zł.
CZYTAJ TEŻ: Producent „Rolnik szuka żony” i „Mam talent!” uruchomi wiele bezpłatnych kanałów
Na poziomie operacyjnym zysk zmniejszył się z 2,71 do 1,91 mln zł, a na poziomie netto - z 3,28 do 2,38 mln zł. Zeszłoroczny zysk netto nie trafi do FremantleMedia, jedynego udziałowca firmy, tylko zasili jej kapitał rezerwowy.
W br. FremantleMedia Polska odpowiada za produkcję kolejnych sezonów „Na Wspólnej”, „Rolnik szuka żony”, „Mam talent!” i „Love Never Lies Polska”.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: „Love Never Lies” zamiast „Mam talent!”. Producentowi ubyła jedna trzecia zysku