Ponad 1,4 tys. publikacji o Łukaszu Mejzie w mediach
Od głośnych publikacji Wirtualnej Polski o nieetycznym biznesie Łukasza Mejzy, o tym wiceministrze sportu ukazało się w mediach 1414 publikacji - wynika z zestawienia Press-Service Monitoring Mediów przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Nieetyczną działalność biznesową Łukasza Mejzy, świeżo mianowanego wiceministra sportu, opisuje na swoich łamach od połowy listopada Wirtualna Polska.
17 listopada dziennikarze WP opisali biznes Łukasza Mejzy, polegający na handlu maseczkami bez atestów oraz zarzuty jego współpracowników o oszustwa (fałszowanie dokumentów, ukrywanie utargu).
Dziennikarze serwisu Szymon Jadczak i Mateusz Ratajczak w końcówce listopada ujawnili dowody na to, że Mejza wraz ze współpracownikami oferowali rodzicom nieuleczalnie chorych dzieci eksperymentalną metodę leczenia w zamian za pieniądze. Proponowana przez polityka eksperymentalna terapia nie ma jednak udowodnionej naukowej skuteczności i jest podważana przez lekarzy.
W artykule "Jak ludzie Łukasza Mejzy szukali klientów. Wstrząsające relacje rodziców" Jadczak i Ratajczak opisali relacje rodziców chorych dzieci, którzy mieli kontakt ze współpracownikami Mejzy.
- Tekst zawiera szereg kłamstw, insynuacji i błędów faktograficznych – bezsprzecznie godzi on w moje dobre imię. W związku z powyższym postanowiłem podjąć stosowne kroki prawne – informuje wiceminister. Pisze też, że konsekwencje spotkają też media, które będą „powielały kłamstwa” - odpowiedział na publikacje Łukasz Mejza.
Ponad 1,4 tys. publikacji o Łukaszu Mejzie
Jak wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl, od 24 listopada do 30 listopada w mediach ukazało się 1414 publikacji o polityku. O Mejzie najczęściej pisały media internetowe (1064 publikacje), często mówiono o nim w radiu (248 wzmianek). W telewizji wspominano o polityku 81 razy, w prasie 21.
Ekwiwalent reklamowy (AVE) publikacji o Łukaszu Mejzie w mediach tradycyjnych (prasa, tv, radio, internet) wyniósł 14 984 164 zł.
W social mediach hasło "Łukasz Mejza" pojawiało się najczęściej na Twitterze (11 013 wzmianek), na Facebooku (112). Po jednym cytowaniu Mejza miał na YouTube i na Instagramie i na forum, na Wykopie wspominano o nim 7 razy. Ekwiwalent reklamowy (AVE) tych wzmianek to 2 756 053 zł.
Z analizy na profilu Polityka w Sieci wynika, że sentyment wypowiedzi na temat Łukasza Mejzy w ciągu ostatnich siedmiu dni jest jednoznacznie negatywny.
W ost 7 dniach temat #Mejza autorstwa @SzJadczak zasięg 70MLN
— Polityka w sieci (@Polityka_wSieci) November 28, 2021
➡️Dominacja #Mejza nad programem @pisorgpl #TarczaAntyinflacyjna
➡️Sentyment dot #Mejza każda bańka jednoznacznie negatywny
➡️Ilość publikacji dot #Mejza wysokie zaangżowanie
➡️Temat #Mejza blokuje komunikacyjnie #PiS pic.twitter.com/0WTH6ag20M
Czarnowski: co dalej z Mejzą?
Czy Łukasz Mejza stanowi wizerunkowe obciążenie dla PiS, mimo że formalnie nie jest w tej partii? - Żyjemy w coraz dziwniejszym świecie, w którym nielegalne staje się legalne, normy prawne, a co dopiero etyczne, odwracane są do góry nogami, i wszystko to robi coraz mniejsze wrażenie na krótkowzrocznych mediach i coraz bardziej znieczulonych ludziach, a na politykach tylko o ile widzą w tym własny interes. Mejza bardzo pasuje do tych zmian, tak samo jak dotychczasowy przebieg jego sprawy i reakcje przedstawicieli PiS i Rządu, więc niby dlaczego miałby stanowić obciążenie wizerunkowe dla jednego czy drugiego? Oczywiście sprawę trzeba będzie ostatecznie jakoś rozwiązać, ale jak uczy historia dziwnych interesów związanych z pandemią, zapewne bez szkody dla głównego bohatera a na pewno bez żadnych skutków dla jego promotorów - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Piotr Czarnowski, prezes First PR.
Z ustaleń Wirtualnej Polski wynika, że Łukasz Mejza w następstwie ujawnienia natury jego działalności biznesowej może zostać jeszcze w tym tygodniu zdymisjonowany.
Dołącz do dyskusji: Ponad 1,4 tys. publikacji o Łukaszu Mejzie w mediach