Magazyny więcej z reklam: „Show” dwa razy, „Wprost” o połowę
We wrześniu polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam ok. 10 proc. więcej niż rok wcześniej. „Show” zwiększył swoje przychody reklamowe o ponad 100 proc., a „Wprost” o 50 proc., za to mniej zarobiły „Polityka” i „Przyjaciółka”.
Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe magazynów były we wrześniu wyższe niż rok wcześniej o 9,4 proc. - licząc bez autopromocji, a o 10,5 proc. - licząc z autopromocją. Wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 22,3 proc.
Dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam aż o 104,5 proc. więcej niż we wrześniu ub.r. Przychody reklamowe „Wprost” (AWR Wprost) wzrosły w skali roku o 50,5 proc., a wpływy trzech kolejnych magazynów o ok. 30 proc.: „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) o 31,3 proc., „Vivy!” (Edipresse Polska) o 30,3 proc., a „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) o 29,2 proc. „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zarobił na reklamach o 20,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Claudia” (G+J Polska) - o 2,3 proc. więcej.
>>> Rekordowa sprzedaż „Uważam Rze” - ranking tygodników opinii
Jako jedyne magazyny z czołówki spadki wpływów reklamowych w skali roku zanotowały „Polityka” i „Przyjaciółka”. Ten pierwszy tytuł zarobił 5,5 proc. mniej z reklam, a ten drugi - 13,7 proc. mniej.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
IX.2011 | IX.2010 | |
Newsweek Polska | 13 241 980 zł | 10 081 833 zł |
Wprost | 12 825 300 zł | 8 518 441 zł |
Viva! | 11 644 946 zł | 8 936 845 zł |
Tele Tydzień | 8 685 948 zł | 7 199 640 zł |
Polityka | 7 404 500 zł | 7 830 626 zł |
Twój Styl | 5 998 810 zł | 4 644 055 zł |
Claudia | 4 509 168 zł | 4 406 284 zł |
Przyjaciółka | 4 401 640 zł | 5 102 365 zł |
Show | 4 118 957 zł | 2 016 058 zł |
Tele Program | 4 039 835 zł | 3 151 211 zł |
monitorowane tytuły razem | 218 253 504 zł | 199 451 689 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 240 605 686 zł | 217 726 639 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 22 352 182 zł | 18 274 950 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny więcej z reklam: „Show” dwa razy, „Wprost” o połowę