Magazyny zarobiły więcej z reklam, tylko „Polityka” w dół
Polskie czasopisma w I połowie br. cennikowo zarobiły z reklam prawie 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Wśród głównych tytułów tylko „Polityka” zanotowała spadek przychodów reklamowych.
Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że magazyny od stycznia do czerwca cennikowo i bez autopromocji zarobiły na reklamach 14,8 proc. więcej niż w I połowie ub.r. Przychody reklamowe liczone razem z autopromocją wzrosły w skali roku o 14,9 proc., natomiast same wydatki na autopromocję - o 16,5 proc.
>>> Gazety z reklam w I półroczu: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół
Rekordowy wzrost wpływów reklamowych w I połowie br. - dokładnie 118,7 proc. - osiągnął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Natomiast „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam o 76,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Wprost” (AWR Wprost) - o 57,7 proc. więcej.
>>> „Przekrój” stracił najwięcej, do góry „Wprost” i „Gazeta Polska”
Powyżej poziomu wzrostu całego segmentu zwiększyły się też przychody reklamowe „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) i „Vivy!” (Edipresse Polska) - odpowiednio o 37,3 i 18,3 proc. Natomiast jednocyfrowe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Gala” - 9,7 proc., i „Claudia” (oba tytuły - G+J Polska) - 6,7 proc., „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 4,9 proc., oraz „Party” - 2,4 proc., i „Przyjaciółka” (oba tytuły - Edipresse Polska) - 1,1 proc.
>>> „Gala” dalej traci najwięcej, zyskuje „Show”
Jedynym magazynem z czołówki, który w I połowie br. zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Wpływy reklamowe tygodnika spadły o 12 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
I półrocze 2011 | I półrocze 2010 | |
Newsweek Polska | 59 170 904 zł | 56 425 467 zł |
Tele Tydzień | 57 470 664 zł | 41 848 033 zł |
Twój Styl | 52 136 290 zł | 29 602 949 zł |
Wprost | 50 759 566 zł | 32 184 090 zł |
Viva! | 43 231 139 zł | 36 555 263 zł |
Polityka | 39 068 498 zł | 44 388 746 zł |
Claudia | 30 704 793 zł | 28 787 729 zł |
Przyjaciółka | 25 548 179 zł | 25 265 127 zł |
Świat Kobiety | 24 434 950 zł | 11 170 180 zł |
Gala | 24 113 743 zł | 21 977 760 zł |
Party | 23 153 849 zł | 22 615 988 zł |
monitorowane tytuły razem | 1 300 757 154 zł | 1 133 034 339 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 1 421 386 073 zł | 1 236 616 593 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 120 628 919 zł | 103 582 254 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny zarobiły więcej z reklam, tylko „Polityka” w dół
Wzrost RC nie przekłada się w aż takim stopniu na wzrost cen netto (o ile w ogóle się przekłada) w związku z tym magazyny mogą tracić a nie zyskiwać reklamowo.
Kantar Media coraz bardziej oddala się od świata rzeczywistego.