„Majka” z większa widownią niż „Brzydula”
Telenowela „Majka” w pierwszych pięciu miesiącach emisji miała większą średnią oglądalność niż nadawana rok wcześniej w tym samym paśmie „Brzydula”. W czasie nadawania serialu TVN przegrywała tylko z TVP 1. Wpływy wyniosły 62 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że po ponad pięciu miesiącach emisji średnia widownia „Majki”, nadawanej w dni powszednie o 17.55, wyniosła 2,8 mln osób, co dało TVN-owi 23,72 proc. udziału w grupie 4+ i 27,03 proc. w komercyjnej 16-49.
W czasie emisji serialu TVN zajmowała drugie miejsce w rynku w grupie 4+, ustępując jedynie TVP 1 nadającej wtedy głównie „Klan” i „Plebanię”, której udział wynosił 26,92 proc. Za TVN-em plasowały się Polsat (gł. „Pierwsza miłość”, „Świat według Kiepskich, „Dlaczego ja?”; 16,09 proc.) oraz TVP 2 (gł. programy lokalne, „Panorama”, teleturnieje, seriale ; 8,95 proc.). Za to w grupie komercyjnej w paśmie „Majki” to TVN była liderem.
Telenowela miała większą oglądalnością niż nadawana rok temu w tym samym paśmie jej poprzedniczka „Brzydula”, którą od stycznia do końca maja 2009 roku (serialu nie emitowano w czerwcu 2009 roku) oglądało 2,6 mln widzów przy udziale wynoszącym 22,48 proc. w 4+ i 27,95 proc. w 16-49. Telenowela ta emitowana była już od października 2008 roku.
Dotychczas wpływy reklamowe z wyemitowanych premierowych odcinków „Majki” wyniosły 62 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Serial oglądają głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia oraz mieszkańcy miast.
„Majka” to rozgrywająca się w Krakowie opowieść o tytułowej studentce fotografii (w tej roli Joanna Osyda), która zostaje przypadkowo zapłodniona podczas zabiegi cytologii. Ojcem jej dziecka jest Michał (Ciachorowski), w którego firmie zatrudnia się Majka. Serial jest polska adaptacją wenezuelskiej telenoweli „Juana La Virgen” i ma liczyć 190 odcinków.
Nowe odcinki „Majki” TVN pokazywać będzie od września br.
Widownia „Majki” z miesiąc na miesiąc
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Miesiąc | AMR | SHR % | SHR % |
styczeń | 2 775 765 | 20,23% | 23,54% |
luty | 3 105 645 | 23,19% | 27,21% |
marzec | 3 122 110 | 25,67% | 29,53% |
kwiecień | 2 573 427 | 24,22% | 27,37% |
maj | 2 578 403 | 24,92% | 27,37% |
czerwiec | 2 380 240 | 26,06% | 27,91% |
średnia | 2 800 547 | 23,72% | 27,03% |
Top 10 odcinków serialu
Wszyscy 4+ | |||
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 24-02-2010 | 3 587 395 | 26,79% |
2 | 04-03-2010 | 3 514 199 | 27,38% |
3 | 03-03-2010 | 3 500 517 | 25,41% |
4 | 01-03-2010 | 3 480 688 | 25,12% |
5 | 15-03-2010 | 3 459 872 | 27,02% |
6 | 22-02-2010 | 3 431 373 | 25,05% |
7 | 16-03-2010 | 3 381 145 | 26,00% |
8 | 25-02-2010 | 3 372 214 | 25,71% |
9 | 23-02-2010 | 3 371 861 | 25,30% |
10 | 08-03-2010 | 3 353 046 | 25,96% |
Widownia konkurencji w czasie emisji „Majki”
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 1 | 3 189 460 | 26,92% | 18,61% |
TVN – Majka | 2 800 547 | 23,72% | 27,03% |
Polsat | 1 906 901 | 16,09% | 19,57% |
TVP 2 | 1 060 419 | 8,95% | 7,52% |
Profil widowni serialu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 29,39% | 61 |
Kobiety | 70,61% | 136 | |
Wiek | 4-9 | 2,34% | 39 |
10-15 | 4,67% | 67 | |
16 - 19 | 3,28% | 57 | |
20 - 24 | 3,97% | 48 | |
25 - 29 | 6,88% | 77 | |
30 - 34 | 8,00% | 98 | |
35 - 39 | 6,84% | 97 | |
40 - 44 | 6,18% | 96 | |
45 - 49 | 8,37% | 118 | |
50 - 54 | 10,57% | 128 | |
55 - 59 | 12,93% | 170 | |
60+ | 25,96% | 133 | |
Wlk. miasta | Wieś | 31,06% | 80 |
< 50 tys. | 24,73% | 103 | |
50-100 tys. | 11,12% | 130 | |
100-200 tys. | 9,40% | 118 | |
> 200 tys. | 23,68% | 116 | |
Zawód | Top management | 7,05% | 91 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,73% | 122 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,06% | 89 | |
Emeryci | 35,60% | 143 | |
Inni | 21,57% | 66 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,14% | 107 |
Średnie | 31,76% | 107 | |
Wyższe | 12,09% | 106 | |
Inne | 7,01% | 54 |
Dołącz do dyskusji: „Majka” z większa widownią niż „Brzydula”