Mały wpływ internetu na decyzje zakupowe
Internet jest często wykorzystywanym narzędziem przy podejmowaniu decyzji o zakupie danego produktu, ale jego wpływ jest tutaj mały w porównaniu ze znajomymi czy samymi sprzedawcami.
Taki wniosek wypływa z raportu organizacji Pew Internet and American Life Project, która badała zachowanie konsumentów przy kupowaniu muzyki, telefonów komórkowych i domów. Rola internetu okazała się tutaj pośrednia - informuje serwis MediaPost Publications.
Okazało się, że tylko 10 procent konsumentów kupujących nieruchomości i 7 procent kupujących telefony komórkowe wskazało na internet jako narzędzie mające główny wpływ na ich decyzje. Również niewielki odsetek - 22 procent kupujących muzykę i 12 procent nabywców komórek - przeprowadziło swoją transakcję przez internet.
Z badania Pew wynika, że internet nie jest też główną metodą dowiadywania się o muzyce. 83 procent respondentów stwierdziło, że najnowsze informacje na temat artystów czerpie z radia, telewizji lub filmu, 63 procent od rodziny i znajomych, a 56 procent z sieci. Istotniejszą rolę internet odgrywa po kupieniu muzyki: blisko 40 procent nabywców odwiedza witrynę danego wykonawcy, 28 procent szuka online występów na żywo, a 26 procent kieruje się na blogi lub witryny o tematyce muzycznej.
Pew oparła swój raport na telefonicznych wywiadach przeprowadzonych przez firmę Princeton Survey Research Associates International w okresie od 3 sierpnia do 5 września ubiegłego roku. W badaniu udział wzięło 2400 dorosłych osób, w tym 1684 użytkowników internetu.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Mały wpływ internetu na decyzje zakupowe