Manolo Arroyo nowym dyrektorem ds. globalnego marketingu w Coca-Coli, firma wprowadza nową strukturę
Koncern Coca-Cola wprowadzi z początkiem stycznia 2020 roku nową, zintegrowaną globalną strukturę. Ma to związek z przejściem na emeryturę Bernharda Goepelta i Francisco Crespo. W ramach tych zmian Manolo Arroyo obejmie stanowisko dyrektora ds. globalnego marketingu.
W 2020 roku na emeryturę przejdą dwaj menedżerowie wyższego szczebla w Coca-Coli. To Francisco Crespo, starszy wiceprezes i dyrektor ds. wzrostu Francisco Crespo oraz Bernhard Goepelt, starszy wiceprezes i główny radca prawny.
Crespo został powołany na nowo utworzone stanowisko chief growth officera w maju 2017 roku. Koncentrował się na budowaniu globalnej społeczności w całej działalności firmy, co przyczyniło się do osiągnięcia nowych poziomów doskonałości we wprowadzaniu firmy na rynek.
Crespo pozostanie w firmie do 30 czerwca 2020 roku pełniąc funkcję starszego doradcy strategicznego.
Goepelt, który pracuje w Coca-Coli od 1992 roku, przechodzi na emeryturę po ośmiu latach pełnienia funkcji radcy prawnego. Będzie koncentrował się na obowiązkach rodzinnych w swoich rodzinnych Niemczech. Pozostanie w firmie do lutego 2020 roku.
Jako CGO, Crespo nadzorował zintegrowany globalny marketing, strategię korporacyjną oraz obsługę klientów i handel. Odpowiadał za stworzenie globalnych ram wzrostu zakotwiczonych w ustanowieniu zdyscyplinowanego podejścia do rozwoju portfolio marek firmy.
- Francisco odegrał kluczową rolę w sukcesie naszej firmy w ostatnich latach, szczególnie pomagając opracować strategię rozwoju, która została głęboko zakorzeniona w naszej działalności i naszej kulturze - powiedział James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company. - Pozostawia ważną spuściznę pomagającą nam bardziej skupić się na szybko zmieniających się potrzebach konsumentów w krytycznym momencie - dodał.
Nowa struktura
Teraz, gdy strategia wzrostu jest już mocno wdrożona, firma zmienia strukturę stawiając na trzy główne obszary.
To zintegrowany marketing globalny, w skład którego wchodzą zespoły ds. kreatywności, kategorii, operacji marketingowych, projektowania oraz wiedzy i spostrzeżeń. Za to odpowiadać będzie Manolo Arroyo, który będzie dyrektorem ds. marketingu globalnego i równocześnie będzie pełnił dotychczasową funkcję prezesa firmy w regionie Azji i Pacyfiku.
Strategia korporacyjna będzie podlegać dyrektorowi finansowemu Johnowi Murphy'emu, z kolei „operacje” klientów i handlowe będą podlegać prezesowi i dyrektorowi ds. operacyjnych Brianowi Smithowi.
- Wiemy, że potrzeby konsumentów zmieniają się coraz szybciej, a firma musi być elastyczna w reagowaniu i dostosowywaniu się - powiedział Quincey. - Podwójne przywództwo Manolo nad operacjami i marketingiem jest dla nas nową strukturą i spodziewamy się, że będzie ewoluować w nadchodzących miesiącach. Manolo będzie się koncentrować na obszarach począwszy od opracowywania prac, które można wykorzystać na całym świecie, po wspieranie lokalnych kampanii - dodał.
Dołącz do dyskusji: Manolo Arroyo nowym dyrektorem ds. globalnego marketingu w Coca-Coli, firma wprowadza nową strukturę